Hvordan kan vi hjælpe dig?

Returnering og ombytning af varer

Hvordan kan jeg returnere en vare hunkemoller.dk/returnere

Er du ikke helt tilfreds med din ordre? Ikke noget problem, du kan returnere din ordre i butikken eller via et PostNord Service Point.

Returnering i butik: 
Tag dine varer med til din nærmeste butik. Find din nærmeste butik i Danmark her.
Vis din ordrebekræftelsesmail på mobilen, eller medbring returformularen.  Dine penge vil blive refunderet til din konto inden for 2 dage. Du får ikke pengene tilbage i butikken.
*Bemærk venligst, at online-ordrer ikke kan returneres i vores outlet-butikker.


*Bemærk: Vores retur til 30 Kr. og det gælder for alle returneringer. Du kan stadig returnere gratis i vores butikker! 
 

Returnering via PostNord :
1. Send din retur i vores Returportal, til dette skal du bruge dit ordrenummer og den e-mailadresse, som ordren blev afgivet med. Dit ordrenummer finder du på din ordrebekræftelse.
2. Pak din returnering i den originale kasse. Hvis du ikke længere har den originale kasse, kan du sende den i en anden kasse. Fjern eventuelle gamle etiketter fra din pakke.
3. Du har ikke brug for en printer. Du vil modtage en bekræftelsesmail på din returnering med en QR-kode.
4. Du kan aflevere din returnering på et PostNord udleveringssted og få QR-koden scannet på din mobiltelefon. De udskriver returlabelen for dig og klarer resten!  
5. Du modtager en bekræftelsesmail, når vi har modtaget pakken. Det kan tage op til 10 arbejdsdage. Beløbet overføres inden for 3 arbejdsdage efter afsendelse af bekræftelsesmailen via den betalingsmetode, du har brugt. Returomkostningerne 30 Kr. fratrækkes værdien af de returnerede varer.

Der er en række betingelser for at returnere produkter til Hunkemöller:
1. Du skal returnere produktet/produkterne inden for 30 dage. Denne periode starter den dag, du modtager din ordre.
2. Produkterne skal være ubrugte og ubeskadigede og have alle de originale prismærker/etiketter.
3. Hunkemöller forbeholder sig ret til at afvise en tilbagebetaling, hvis produkterne ikke er blevet returneret til os i deres oprindelige stand.
4. Kombiner ikke flere ordrer i én returnering. Hvis du ønsker at returnere flere ordrer via et PostNord Service Point, bedes du anmode om én returnering pr. ordre via returportalen. Pak hver returnering i en separat pakke.

*Bemærk: Vores retur til 30 Kr. og det gælder for alle returneringer. Du kan stadig returnere gratis i vores butikker! 

Hvornår vil mine penge blive refunderet?

Hvis du har betalt med Hunkemöller Lingeriecard: tilbagebetaling af dit køb med gavekort vil blive tilbagebetalt på det anvendte gavekort.

Når vi har modtaget din pakke, sender vi en bekræftelse på e-mail. Dette kan tage op til 10 arbejdsdage. Når du har fået denne e-mail, bliver beløbet refunderet indenfor 3 arbejdsdage. Vi indsætter beløbet på det betalingskort, som du har betalt med. Du får først beløbet refunderet, når vi har modtaget varerne retur. 

Vi opkræver et returgebyr på DKK 45 for hver returnering. Hvis du returnerer hele din ordre, vil du modtage den fulde købspris inklusive forsendelsesomkostninger, men minus retur omkostningerne. Hvis du returnerer en del af din ordre, vil du kun få refunderet denne del minus retur omkostningerne.

Hvis du har brugt Shoppe rabat for de returnerer vare, vil de blive indsat ind på dit (digitale) medlemskort. Det kan tage op til 48 timer.

Hvis du har betalt med Hunkemöller Lingeriecard: tilbagebetaling af dit køb med gavekort vil blive tilbagebetalt på det anvendte gavekort.

Hvad er omkostninger ved returning?

1. Retur via et Postnord udleveringssted (30 kr):
Returomkostningerne på 30 kr bliver betalt pr. ordre og bliver fratrukket fra værdien af de returnerede varer.
 

2. Returnering til en Hunkemöller butik 
Du kan altid gratis returnere dine varer til en Hunkemöller butik indenfor en periode på 30 dage fra modtagelse af ordren.

 

 

Er der nogle varer, som ikke kan returneres?

Nogle få varer kan ikke returneres.

Varer skal være ubrugte og ubeskadiget og stadig have alle mærker på.

Hunkemöller forbeholder sig retten til at nægte din refundering, hvis varerne ikke returneres til os i deres oprindelige stand.

Bemærk venligst, at gaveæsken kun kan returneres i ubrugt stand, ellers kan du ikke få pengene tilbage.

1. Stick-on bh’er
2. Beauty produkter
3. Strømpebukser og stockings
4. Vibratorer og andet legetøj
5. Gavekort & Medlemskort
6. Gaveæske

Vil jeg automatisk modtage en anden vare hvis jeg returnere en vare?

Nej, du vil ikke modtage en anden vare når du returnerer en vare til Hunkemöller. Du kan dog altid lave en ny ordre på hjemmesiden.

Vil jeg få mine indløste Passion Points tilbage hvis jeg returnerer dele af min ordre eller hele min ordre?

Ja. Når du returnerer noget af din ordre eller hele din ordre, vil den indløste rabat blive sat tilbage på dit Membercard.

Hvor lang tid tager det at returnere en vare?

Når vi modtager pakken, vil vi sende dig en bekræftelse via e-mail. Det kan tage op til 10 dage.
Beløbet vil blive returneret til dig indenfor 2 dage efter bekræftelsen er fremsendt.
Hvis du returnerer hele din ordre, vil vi refundere hele beløbet inklusiv fragtomkostninger. Hvis du kun returnerer dele af din ordre, vil du modtage beløbet for de returnerede varer.

I tilfælde af refundering på en online ordre hvor et gavekort er blevet brugt delvist eller helt til betaling, vil en refundering ske tilbage til dette gavekort. Gem derfor altid dit gavekort efter brug online.

Privat Data relateret spørgsmål

Hunkemöller B.V. er forpligtet til at beskytte dine personlige data. Det er dine oplysninger, og det respekterer vi. Vores fortroligheds erklæring giver dig detaljerede oplysninger om, hvornår og hvorfor vi indsamler dine personlige data, hvordan vi bruger dem, og hvordan vi opbevarer dem i vores data system.

Hvis du ønsker at slette, opdatere, overføre eller få adgang til dine personlige data, bedes du bruge vores anmodnings formular på hjemmesiden, som du finder nederst på vores hjemmeside.

Når du har indsendt formularen, vil du modtage en e-mail, som du skal bekræfte. På den måde sikrer vi, at det kun er dig, der kan få slettet dine data.

Kan jeg returnere varer bestilt online til butikken?

Ja, det er muligt at returnere varer (der er bestilt online) i en butik. For at gøre det skal du altid have en faktura eller bon med.
Hvis du returnerer varer, der er bestilt online, i en butik, får du beløbet for de returnerede varer tilbage på samme måde, som du har gennemført betalingen.

Har du foretaget et normalt indkøb i butikken? Så får du værdien af de returnerede varer i form af et tilgodebevis eller et Lingericard ( Gavekort ). 
Bemærk, at tilgodebeviset kun kan bruges i butikken, mens lingerikortet ( Gavekort ) kan kun anvendes til køb online.
Hvis varerne har været brugt , er det nødvendigt for os at inspicere de vare , om de er fuldstændige og fungerer korrekt, er du ansvarlig for et eventuelt værditab.

Nogle af vores produkter kan ikke returneres, nemlig produkter med henblik på sundhedsbeskyttelse eller hygiejniske grunde, hvis deres forsegling er brudt efter leveringen, eller produkter, som tydeligt er beregnet til en bestemt person. 

Vi beder venligst om, at emballagen til nedenstående produkter lades uåbnet eller forseglet af hensyn til hygiejnen.
1. Selvsiddende bh'er
2. Alle varer i beauty-linjen
3. Strømpebukser og strømper
4. Vibratorer

Fortrydelsesret eller rettere ophævelse af aftalen med Hunkemoller.dk?


Efter du har modtaget produktet, har du en betænkningstid på 30 dage til at beslutte, om du vil tilbagekalde / ophæve* aftalen. I denne periode kan du undersøge, overveje og/eller tilpasse produktet, som du også er vant til i en butik.

Så snart du angiver, at du vil påberåbe dig din fortrydelsesret, skal du sende din ordre tilbage til os inden for 14 dage. Du kan bruge Fortrydelsesformula  Du er dog ikke forpligtet til at bruge modelformularen, da fortrydelsesretten også gælder uden formularen.

Efter ophævelsen har du stadig 14 dage til at sende produktet tilbage**. Din potentielle betalingsforpligtelse udløber ikke som følge af påberåbelsen af fortrydelsesretten. Du skal stadig betale inden for den fastsatte tidsfrist.

Så hurtigt som muligt, dog inden for 14 dage efter ophævelsen, refunderes værdien af de returnerede produkter på samme måde som din oprindelige betaling. Hvis du kun sender en del af ordren tilbage, får du kun tilbagebetalt den del. 
Hvis vi ikke modtager din pakke inden for 14 dage efter ophævelsen, kan vi kun behandle tilbagebetalingen, hvis du er i besiddelse af et kvittering fra postvæsenet, der viser, at du sendte returneringen inden for de 14 dage efter ophævelsen.

Påberåbelsen af din fortrydelsesret er dog ikke det samme som en almindelig tilbagesending. Hos Hunkemoller tilbyder vi muligheden for tilbagesending op til 30 dage efter købet via vores almindelige tilbagesendingsprocedure.


*Fortrydelse: Produkterne skal (hvor det med rimelighed er muligt) være ubeskadigede.  
** Udelukket fra tilbagesending: produkter, der ikke er egnede til at blive returneret på grund af sundhedsbeskyttelse eller hygiejne, og hvis forseglingen er blevet brudt efter levering, eller produkter, der tydeligvis er beregnet til en bestemt person.

 

1. Retur via et Postnord udleveringssted (19,95 kr):
Returomkostningerne på 19,95 kr bliver betalt pr. ordre og bliver fratrukket fra værdien af de returnerede varer.
Fra januar 2023 skal der betales returomkostninger.

*Bemærk: Vores retur gebyr stiger til 30 Kr. fra den 15. august '24, og det gælder for alle returneringer, der er bestilt efter denne dato. Du kan stadig returnere gratis i vores butikker! 


2. Returnering til en Hunkemöller butik 
Du kan altid gratis returnere din vare(dine varer) til en Hunkemöller butik indenfor en periode på 30 dage fra modtagelse af ordren. 

Lovlig garanti?

Ja, der er en juridisk garanti, når du handler på Hunkemoller.dk