Hunkemöller Medlemsprogram Vilkår og betingelser

1. Definitioner

Nedenstående termer, skrevet med stort, har følgende betydninger:

  • Hunkemöller: Det privatejede aktieselskab Hunkemöller B.V. inklusive dets tilhørende selskaber, Hunkemöller B.V., Koos Postemalaan 8, 1217 ZC Hilversum, The Netherlands;
  • Medlemskort: Det (digitale) kort, udstedt af Hunkemöller som del af Medlemsprogrammet;
  • Hunkemöller Medlem: Indehaveren af det (digitale) kort;
  • Medlemsprogram: Loyalitetsprogrammet, udviklet af Hunkemöller, hvor Hunkemöller kunder opnår fordele såsom blandt andet gaver ved køb, medlemsrabat, eksklusive invitationer til events og personlige tilbud;
  • Medlemskort Kundeservice: Kundeservice for loyalitetsprogrammet.
  • (online) butik(ker): Kundeservice oprettet til programmet; Hunkemöller butikker og webshops i Holland, Tyskland, Frankrig, Belgien, Spanien, Luxembourg, Schweiz, Østrig, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjekkiet, Finland, Italien, Portugal, Slovenien.

2. Anvendelighed

Disse Generelle Vilkår og Betingelser gælder for (ansøgning om og/eller brug af Medlemskortet i henhold til) Hunkemöllers medlemsprogram. Hunkemöllers medlemsprogram tilbydes af webshops og butikker i følgende lande: Holland, Tyskland, Frankrig, Belgien, Spanien, Luxembourg, Schweiz, Østrig, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjekkiet, Finland, Italien, Portugal, Slovenien.

3. Køb og aktivering af medlemskort

3.1 Registrering i butikken

En kunde kan blive registreret som et Hunkemöller medlem i en butik. Med registrering i butik, accepterer Hunkemöller medlemmet automatisk disse betingelser og Hunkemöller's Privacy Statement. Medlemskortet er et digitalt kort i form af en QR-kode, hvormed kunden kan identificere sig i butik ved brug af Hunkemöller-appen eller nederst i alle mail fra Hunkemöller (nyhedsbreve). Når Hunkemöller medlemmet er blevet registreret i butik, kan medlemmet færdiggøre sin registrering online ved at oprette en adgangskode, og Hunkemöller medlemmet vil så med det samme kunne opnå Passion Points og benytte sig af fordelene i medlemsprogrammet. Det er gratis at tilslutte sig Hunkemöller's medlemsprogram.

3.2 Registrering via hjemmesiden/appen

Man kan også blive Hunkemöller medlem via hjemmesiden eller appen. Minimumskravene er fornavn, efternavn, e-mailadresse og fødselsdag. Ved at tilmelde sig Hunkemöller’s medlemsprogram accepterer kunderne automatisk Hunkemöllers medlemsprograms vilkår og betingelser og Privacy Statement. Hunkemöller medlemmer vil med det samme kunne optjene Passion Points og benytte sig af fordelene ved medlemsprogrammet. Der er ikke nogen afgift ved at slutte sig til Hunkemöller's medlemsprogram.

3.3 Fordele

Hunkemöller medlemmet får adskillige fordele ved at registrere sig til et medlemskort. Ved at optjene Passion Points falder Hunkemöller medlemmet indenfor et forud defineret niveau (se 5 Optjeningssystem). Indenfor dette niveau er Hunkemöller medlemmet berettiget til forskellige fordele (se 5 Optjeningssystem). Hunkemöller medlemmet er også berettiget til (rabat) kuponer, som man kan indfri via hjemmesiden, appen eller i butik. Hunkemöller medlemmet modtager særlige invitationer til events for Hunkemöller medlemmer, personlige forslag og råd, forudsat, at medlemmet har skrevet under på at ville modtage salgsmateriale.

3.4 Deltagelse i medlemsprogrammet

Deltagelse i medlemsprogrammet er kun muligt, hvis kunden har en gyldig bopælsadresse i Holland, Tyskland, Frankrig, Belgien, Spanien, Luxembourg, Schweiz, Østrig, Norge, Sverige, Danmark, Storbritannien, Polen, Tjekkiet, Finland, Italien, Portugal, Slovenien.

3.5 Mindstealder

Deltagelse i medlemsprogrammet er muligt fra 12 år og op. Hunkemöller medlemmet skal være mindst 16 år for at kunne handle online. Hunkemöller medlemmer under 16 år kan handle i fysiske butikker.

4. Anvendelse

Hunkemöller medlemmet kan bruge sit medlemskort efter registrering. Medlemskortet er strengt personligt og kan ikke overdrages til andre. Medlemskortet forbliver Hunkemöller’s ejendom. Kun 1 (en) e-mailadresse pr. medlemskort er muligt og maks. 1 (et) medlemskort kan bruges pr. kunde.

5. Optjeningssystem

5.1 Passion Points

Et gyldigt medlemskort giver Hunkemöller medlemmet mulighed for at optjene Passion Points. De forskellige optjeningsmåder oplyses over for Hunkemöller medlemmet via hjemmesiden og appen. Hunkemöller medlemmet kan optjene Passion Points på forskellige måder:

  • Ved at foretage et køb; hver 1 DKK giver et Passion Point;
  • Ved at udfylde personlige data, således at Hunkemöller kan personliggøre kommunikationen med en kunde, og af hensyn til analyseformål. Disse felter er ikke obligatoriske. Hunkemöller medlemmet modtager en éngangspræmie på 25 Passion Points for hvert udfyldt felt: Telefonnummer, køn, bh-størrelse, indlægsstørrelse, 1 af 2 Sexy Shapes, 1 af 4 Favourite Fits og interesser. En kunde kan optjene op til 200 Passion Points med disse data.
  • Ved at udfylde personlige data, således at Hunkemöller kan personliggøre kommunikationen med en kunde, og af hensyn til akkumuleret analyseformål. Disse felter er ikke obligatoriske. Hunkemöller medlemmet får 25 Passion Points i alt som en éngangspræmien, der viser medlemmets interesser. Disse interesser er sport, rejser, sundhed, skønhed, kultur og mode. Disse interesser er inkluderet i de ovenfor nævnte 200 Passion Points, som et medlem kan opnå.

Alle køb fra butik, hjemmeside og app tæller med til den samlede udgift (undtaget for brug til butikskredit, rabatkuponer og forsendelsesomkostninger for online-ordrer). Disse køb kan kun spores ved fremvisning af gyldigt medlemskort.

Hvis Hunkemöller medlemmet returnerer et køb (mod fremvisning af kvittering i butikken), bliver de Passion Points, der er opnået ved købet, også fratrukket kontoen.

Passion Points kan aldrig ændres til penge. Passion Points vil være gældende, så længe Hunkemöller medlemmet deltager aktivt i medlemsprogrammet. Hunkemöller medlemmet kan miste nogle af sine Passion Points efter et års medlemskab (se 5.1.1 Drop down efter hvert års medlemskab). Hunkemöller medlemmet mister alle sine Passion Points ved manglende aktivitet i et år (se 9 inaktivitet).

5.1.1 Drop down efter hvert års medlemskab

Efter et års medlemskab (hvert år på den dag, hvor medlemmet er blevet registreret) vil Hunkemöller medlemmet rykke tilbage til starten af det niveau, medlemmet er på eller til slutningen af det foregående niveau, baseret på antallet af optjente Passion Points.

For at blive på niveau 2 skal man have optjent mindst 900 Passion Points på et medlemsår.

  • Hvis et Hunkemöller medlem på niveau 2 har optjent mindre end 900 Passion Points i løbet af ét medlemsår, falder medlemmet tilbage til niveau 1 ved 999 Passion Points.
  • Hvis et Hunkemöller medlem på niveau 2 har optjent mere end 900 Passion Points i løbet af ét medlemsår, falder medlemmet tilbage til begyndelsen af niveau 2 ved 1000 Passion Points.

For at blive på niveau 3 - VIP - skal man have optjent mindst 2000 Passion Points på ét medlemsår.

  • Hvis et Hunkemöller medlem på niveau 3 - VIP - har optjent mindre end 2000 Passion Points i løbet af ét medlemsår, falder medlemmet tilbage til niveau 2 ved 1999 Passion Points.
  • Hvis et Hunkemöller medlem på niveau 3 har optjent mere end 2000 Passion Points i løbet af ét medlemsår, falder medlemmet tilbage til begyndelsen af niveau 3 ved 2000 Passion Points.

5.2 Medlemsniveauer

Når en Hunkemöller kunde bliver medlem af medlemsprogrammet, bliver vedkommende allokeret til et vist niveau, som hænger sammen med det antal Passion Points, kunden har akkumuleret. Medlemsprogrammet har 3 niveauer:

  • Niveau 1: Passion Point totalt fra 0 til 999
  • Niveau 2: Passion Point totalt fra 1000 til 1999
  • Niveau 3-VIP: Passion Point totalt fra 2000 til 5000

På hvert niveau har et medlem ret til at få visse fordele (se 5.3 Sæt fordele).

Medlemmer kan bevæge sig op eller ned af disse niveauer, men dette kan variere og kan til enhver tid ændres af Hunkemöller:

  • Foretage indkøb eller andre aktiviteter (se 5.1 Passion Points)
  • Returnering af indkøb (se 5.1 Passion Points)
  • Inaktivitet i programmet (se 9 inaktivitet)
  • Ikke have optjent det krævede minimumsantal Passion Points til at blive på det aktuelle niveau efter et års medlemskab
  • Vinde Passion Points i spillet Wheel of Passion
  • Ændre Passion Points til visse fordele

Medlemmer bliver underrettet om dette i nyhedsbreve fra Hunkemöller, forudsat at de abonnerer på Hunkemöller’s nyhedsbrev. Et nyt Hunkemöller medlem starter på niveau 1.

5.3 Medlemsfordele

På hvert niveau, som beskrevet i 5.2 Medlemsniveauer, har medlemmet adgang til fordele. Disse fordele kan være forskellige fra tid til anden og kan til enhver tid ændres af Hunkemöller. Nogle af disse fordele lægges ind på kundekonti i form af en kupon, som kan bruges online (web/app) og i butikker. Dette kan variere i henhold til tilbud.

Eksempel på fordele:

  • Salgskampagner kun for medlemmer
  • Velkomstrabat 10 %
  • Gave med køb
  • Frit indkøb
  • Fødselsdagsgave
  • Tidlig adgang til salgskampagner eller nye kollektioner
  • Eksklusive invitationer til events
  • Personlige rabatter
  • Vind konkurrencer

Når et Hunkemöller medlem ryger et niveau ned, så er vedkommende ikke længere berettiget til fordelene på niveauet over.

5.4 Kuponer

Hvert Hunkemöller medlem kan modtage kuponer. Disse kuponer lægges ind på medlemskontoen, baseret på den aktuelle status for Passion Points på dine indkøb. Medlemmet kan bruge en kupon ved at udvælge den i indkøbsvognen på hjemmesiden og i appen, eller ved kassen i butikken. Desuden er der forskellige former for kuponer, som omtales i nedenstående underafsnit. Kuponens gyldighed kendes ikke i forvejen og kan variere fra kupon til kupon. Udløbsdatoen kan ses på selve kuponens betingelser. Kuponer er ikke gyldige i Designer Outlet Centres (DOC) butikker.

5.4.1 Rabatkuponer

Hvert Hunkemöller medlem kan modtage rabatkuponer. Rabatkuponerne kan linkes til en særlig kampagne, til Wheel of Passion eller de kan flyttes igennem programmets niveauer. Kuponen giver en procentvis rabat på visse varegrupper eller en rabat på visse varer.

5.4.2 Personlige kuponer

Hvert Hunkemöller medlem kan også modtage personlige kuponer. Disse kuponer gives til et Hunkemöller medlem, baseret på forskellige kriterier, for eksempel Hunkemöller medlemmets niveau eller medlemmets købshistorik.

5.4.3 Ombyt Passion Points til fordele

Hunkemöller medlemmer kan ombytte Passion Points til at udløse forskellige fordele, ofte i form af en kupon. Det kan være forskellige rabatter, kuponer til at deltage i en vinderkonkurrence, eller til at få en rabat hos en af vores partnere, en gave, gratis køb og andre muligheder. I tilfælde af fuld returnering får et Hunkemöller medlem refunderet rabatten eller butikskreditten samt de brugte Passion Points. Hvis et medlem laver en delvis returnering, bliver det beløb, der er betalt for ordren, tilbagebetalt med den brugte rabat for alle varerne. Rabatten og de Passion Points, der er brugt på ordren, returneres ikke. Kuponerne eller butikskreditten er ikke gyldige i Designer Outlet Centres (DOC) butikker.

5.4.4 Gavekuponer

Hunkemöller medlemmer får en gang imellem fordelen ved en gave sammen med deres køb (i form af en kupon) på deres konto. Gaverne vil være forskellige og ændres i løbet af året. Som for alle kuponer, har også kuponer til en gave, en udløbsdato, som vil være angivet på de betingelser, der står på selve kuponen.

Hunkemöller Medlemsbetingelser

5.4.5 Stor præmie ved 5000 Passion Points

Medlemmer på niveau 3 - VIP, får en stor præmie ved slutningen af dette niveau, når medlemmet har opnået 5000 Passion Points. Præmien kan indløses ved at bruge kuponen på medlemskontoen, ved en transaktion i butik eller online på hjemmesiden eller i appen. Præmien og dennes værdi varierer og ændres over tid. Præmien kan ikke ændres til penge. I tilfælde af fuld returnering får Hunkemöller medlemmet refunderet rabatten og afhængig af om udløbsdatoen er overskredet, bliver eller bliver kuponen ikke ført tilbage på medlemskontoen. I tilfælde af en delvis returnering bliver det beløb, der er betalt for ordren, tilbagebetalt med den brugte rabat for alle varerne. Kuponen bliver dog ikke tilbageført. Kuponerne eller butikskreditten er ikke gyldige i Designer Outlet Centres (DOC) butikker.

6. Shop kredit

Det kan være en mulighed, at et Hunkemöller medlem optjener shop kredit. Shop kredit kan lægges på medlemskonti på forskellige tidspunkter, ved forskellige lejligheder og med ikke-defineret frekvens pr. år. Hvert shop kreditbeløb kan have forskellige udløbsdato. Shop kredit kan bruges til ethvert køb og i kombination med kuponer. Medlemmet kan bruge shop kreditten i indkøbsvognen på hjemmesiden og i appen, eller ved kassen i butikken. Shop kredit bliver trukket fra medlemskontoen efter at have brugt den til et køb.

7. Andre fordele

Ud over de ovennævnte kuponer og shop kredit er der andre fordele, som et Hunkemöller medlem kan belønnes med. Disse fordele kunne være tilgængelige på en medlemskonto i form af en kupon, men kan også være på en anden måde, som fx ved et spil eller på Hunkemöller appen.

7.1 Events

Hunkemöller kan arrangere events, som medlemmer kan få en invitation til. Hunkemöller medlemmer kan skrives op til en event, få mulighed for at tilmelde sig først eller deltage i en vinderkonkurrence. Dette kan ske ved at aktivere en kupon eller på en anden måde via vores hjemmeside, app eller i butikker. Hunkemöller medlemmet modtager en bekræftelse/billet på e-mail.

7.2 Gaver

Hunkemöller medlemmet kan også modtage gavekuponer, som giver medlemmet ret til en gave sammen med køb. Vilkår & Betingelser for at modtage denne gave er angivet i informationer om kuponen i afsnit 5.4.4 Gavekuponer.

7.3 Tjenester

Hunkemöller kan tilbyde visse tjenester. Tjenesterne kan være forskellige og vil ikke altid være tilgængelige. Når der tilbydes en speciel tjeneste, bliver denne tjeneste tilgængelig for Hunkemöller medlemmer på deres konto, nogle gange i form af en kupon.

7.4 Vinderkonkurrencer

Hunkemöller medlemmet kan deltage i visse vinderkonkurrencer. Vinderkonkurrencer kan tilbydes på forskellige måder, via appen, via brug af en kupon eller via vores sociale kanaler.

7.5 Wheel of Passion

Et registreret Hunkemöller medlem kan være med til at spille i 'Wheel of Passion', herefter kaldet ’spillet'. Hunkemöller medlemmet kan være med i spillet på hjemmesiden (i medlemskontoen) eller på appen. Denne funktion er ikke altid tilgængelig og tændes og slukkes af Hunkemöller i visse perioder. I spillet kan et Hunkemöller medlem vinde Passion Points og andre præmier ved at dreje på hjulet. Alle vilkår og betingelser, der er gældende, når Hunkemöller medlemmet spiller spillet, kan ses på WOP Terms and Conditions - Hunkemoller.

8. Studenterrabat

Et registreret Hunkemöller medlem kan opnå en studenterrabat hos Hunkemöller. Denne rabat administreres af Hunkemöller. Ved fremvisning af et gyldigt studenterkort i butikken får Hunkemöller medlemmet 10 % i butik. Denne rabat gælder i kombination med andre aktioner og/eller salgsfremstød. Rabatten gælder kun for køb i butik og er ikke gældende online eller via appen.

9. Ændringer

Hunkemöller forbeholder sig retten til at tilbagetrække, ændre eller lave nye tilbud til medlemsprogrammet og Passion Points som beskrevet deri til enhver tid og under alle omstændigheder. Hunkemöller medlemmer bliver informeret om ændringer via e-mail eller på hjemmesiden tilhørende www.hunkemoller.nl. Hvis et Hunkemöller medlem ønsker at ændre, tilføje eller slette data, der er kendt af Hunkemöller i forbindelse med medlemsprogrammet, så kan man gøre det ved at udfylde og sende denne formular. Hvis Hunkemöller medlemmet sletter alle personlige data, vil det ikke være muligt at udnytte fordelene fra medlemsprogrammet.

10. Inaktivitet og afslutning af deltagelse

10.1 Aktivt medlem og bortfald af Passion Points

Når man ser på et medlemsår, startende ved den oprindelige registreringsdato, skulle et medlem have optjent et minimum af Passion Points for at kunne forblive på sit aktuelle niveau.

Niveau 1

På niveau 1, efter et års medlemskab, bliver Passion Points status nulstillet og medlemmet falder til begyndelsen af niveau 1.

Niveau 2

På niveau 2 skal et medlem have optjent mindst 900 Passion Points i medlemsåret for at forblive på niveau 2. Ved begyndelsen af et nyt medlemsår falder medlemmet tilbage til begyndelsen på niveau 2 ved 1000 Passion Points.

Hvis et medlem har optjent mindre end 900 Passion Points i løbet af det seneste medlemsår, falder medlemmet tilbage til niveau 1 ved 999 Passion Points.

Niveau 3 - VIP

På niveau 3 - VIP skulle et medlem have optjent mindst 2000 Passion Points i medlemsåret for at blive på niveau 3 - VIP. Ved begyndelsen af sit nye medlemsår falder medlemmet tilbage til begyndelsen af niveau 3 VIP ved 2000 Passion Points.

Hvis et medlem har optjent mindre end 2000 Passion Points i løbet af det seneste medlemsår, falder medlemmet tilbage til niveau 2 ved 1999 Passion Points.

10.2 Inaktivt medlem og bortfald af Passion Points

Hvis et Hunkemöller medlem ikke har købt noget det sidste år (de sidste 12 måneder), falder medlemmet tilbage til begyndelsen af niveau 1, ved nul Passion Points. Medlemmet mister alle de fordele, der er forbundet med det niveau, det var på tidligere (fx niveau 2).

10.3 Annullering af deltagelse af Hunkemöller

Hvis du som medlem er inaktiv ved ikke at bruge dit medlemskort i seks (6) år, sender vi dig en e-mail, hvor vi spørger om, du stadig ønsker at være medlem. Hvis du efterfølgende bliver ved med at være inaktiv, annullerer vi dit medlemskab og sletter dine persondata vedrørende dit medlemskab. Hvis Hunkemöller medlemmet efter denne 6 års periode stadig beslutter sig for at handle hos Hunkemöller, kan Hunkemöller medlemmet oprette en ny medlemskonto i butikker, på hjemmesiden eller i appen.

10.4 Annullering af deltagelse af medlem

Hunkemöller medlemmer kan når som helst annullere deres deltagelse i medlemsprogrammet. For at annullere medlemskab af medlemsprogrammet skal Hunkemöller medlemmet udfylde og sende denne formular og bekræfte annulleringen via den modtagne e-mail. Denne formular kan man også finde via ”Delete” knappen på appen. Annulleringsprocessen kan tage op til 1 måned, og i denne periode er kundens konto stadig i systemet. Efter annullering er medlemskortet ikke længere gyldigt. Efter afslutning kan medlemskortet ikke bruges til at opnå fordele fra medlemsprogrammet. Enhver butiksrabat eller anden belønning og fordele, der er tilbage efter annullering, udløber og kan ikke omsættes til kontanter.

11. Misbrug af programmet

Hunkemöller har ret til, uden skade for alle dets rettigheder, i tilfælde af svindel, fremkomst af ufuldstændig eller forkert information, i tilfælde af brud på de generelle vilkår og betingelser, misbrug af rettigheder som et Hunkemöller medlem eller enhver anden handling, der skader Hunkemöller og/eller dets butikker, at tilbagetrække medlemskortet med omgående virkning, at spærre det og/eller tilbagetrække enhver gemt rabat og/eller at annullere ethvert køb, gennemført på denne måde. Det samme gælder, når et Hunkemöller medlem ændrer, forfalsker, undergraver eller beskadiger medlemskortet på anden måde (inklusive hacking) eller gør forsøg på dette. Svindel (eller forsøg på svindel) eller enhver anden uautoriseret handling vil blive registreret og kan medføre, at Hunkemöller medlemmet bliver nægtet brug af medlemskortet.

12. Afslutning af program

Hunkemöller forbeholder sig retten til at opsige medlemsprogrammet til enhver tid. Hunkemöller medlemmet får besked om opsigelsen senest 3 (tre) måneder inden. Indtil ophørsdatoen kan Hunkemöller medlemmet stadig nyde godt af aktuelle fordele i medlemsprogrammet. Efter afslutning i henhold til dette afsnit kan Hunkemöller medlemmet ikke få glæde af aktuelle fordele i medlemsprogrammet.

13. Tabt, stjålet eller defekt medlemskort

I tilfælde af tab, tyveri eller fejl på medlemskortet, skal et Hunkemöller medlem oplyse Hunkemöller om dette hurtigst muligt. Medlemskortet bliver så blokeret og Hunkemöller sender et nyt medlemskort så hurtigt som muligt. For at få et nyt medlemskort, kontakte kundeservice i Hilversum eller gå ind i en Hunkemöller butik. Passion Point-totalen på medlemskortet og eventuelle kuponer bliver så overført til det nye medlemskort.   .

Indtil modtagelse af det nye medlemskort kan et Hunkemöller medlem benytte fordelene i medlemsprogrammet ved at logge på via hjemmesiden eller appen. Desuden kan butikspersonalet slå Hunkemöller medlemmet op i kassen mod fremvisning af gyldig ID: Hvis en tredjepart får uautoriseret (digital eller fysisk) adgang til medlemskortet og/eller login data, så er dette på Hunkemöller medlemmets risiko.

14. Privatliv

I medlemsprogrammet behandles persondata om Hunkemöller medlemmet, inklusive persondata, tilvejebragt af Hunkemöller medlemmet i registreringsprocessen i butik, online eller via appen. Hunkemöller er forpligtet til at beskytte alle persondata. Læs vores Privacy Statement for flere oplysninger om Hunkemöllers behandling af persondata og hvordan persondata bruges i forbindelse med medlemsprogrammet og Hunkemöller medlemmets rettigheder som et dataemne.

15. Ansvar

Hunkemöller hæfter ikke for uautoriseret brug - af Hunkemöller medlemmet eller af tredjepart - af medlemskortet, og heller ikke for ulovlig brug af en rabat eller butikskredit. Hunkemöller hæfter ikke for tyveri (inklusive brug af Hunkemöller medlemmets login af uautoriserede tredjeparter), tab, kopiering eller misbrug af medlemskortet. Hunkemöller refunderer ikke under nogen omstændigheder udestående butikskredit.

16. Andre betingelser

Hunkemöller forbeholder sig retten til at ændre disse generelle vilkår og betingelser. På den dag, hvor de ændrede betingelser træder i kraft, bortfalder alle tidligere generelle vilkår og betingelser. Hollandsk lov er gældende for disse generelle vilkår og betingelser og medlemsprogrammet. Enhver tvist skal udelukkende indbringes for kompetent retsinstans i Amsterdam.

Version: 10/01/2025