VILKÅR OG BETINGELSER FOR PRODUKTANMELDELSER

Kan alle skrive en anmeldelse af vores produkter?

Nej, kun kunder, der har købt et produkt, kan skrive en anmeldelse. Når du har købt et produkt, vil du modtage en e-mail med en opfordring til at skrive en anmeldelse. Disse anmeldelser videregiver kundernes erfaringer med det produkt, de har købt, for at gøre det lettere for andre kunder at træffe en beslutning om køb.
 

Kan jeg afmelde mig fra anmeldelsesmails?

Ja, du kan til enhver tid afmelde dig fra anmeldelsesmails. Det gør du nemt ved at klikke på afmeldingslinket i bunden af anmeldelsesmailen. Du vil kun blive afmeldt med den e-mailadresse, som du har modtaget anmeldelsesmailen på.
 

Hvordan fungerer produktvurderingssystemet?

Når kunder foretager et køb, modtager de en anmodning om at skrive en anmeldelse inden for et par dage efter, at ordren er bekræftet. Du vil blive henvist til en formular, hvor du kan skrive en anmeldelse af et eller flere produkter fra din ordre. Formularen omfatter en generel anmeldelse, vurdering af produktegenskaber og oplysninger om dig.

Hvor lang tid tager det, før en anmeldelse kan ses på hjemmesiden?

Anmeldelser kan aldrig ses direkte. Det skyldes, at oprindelse og indhold først kontrolleres automatisk eller manuelt. Vi foretager selv denne kontrol eller får den udført af en tredjepart. Normalt er din anmeldelse online inden for en dag. Den dato, der er angivet ved en anmeldelse, er den dato, din anmeldelse blev skrevet.

Ved at sende en anmeldelse til Hunkemöller, erklærer du følgende:

  • Du er ophavspersonen, og giver frivilligt afkald på alle 'intellektuelle ejendomsrettigheder' i relation til dette indhold.
  • Indholdet er nøjagtigt og sandt.
  • Indholdet er fri for upassende sprogbrug, er ikke vildledende og krænker ikke nogen tredjeparts ophavsret, patent, varemærke, forretningshemmelighed eller privatlivets fred.
  • Indholdet er ikke ærekrænkende, provokerende eller diskriminerende.
  • Indholdet er ikke modtaget mod betaling eller anden modydelse gennem en tredjepart.

Du accepterer at

Du giver Hunkemöller uigenkaldelig, royaltyfri, overførbar ret til at bruge, kopiere, slette i sin helhed, udgive, oversætte og/eller implementere indholdet i enhver form, medie eller teknologi.


Hvordan forholder Hunkemöller sig til negative vurderinger af produkter?

Vi behandler alle vurderinger ens.
 

Hvordan bestemmes rangeringen af produktanmeldelser?

De seneste anmeldelser ses som standard øverst på anmeldelseslisten på produktsiderne, men du kan også rangordne anmeldelser efter antallet af stjerner eller anmeldelser med et billede/en video.
 

Kan jeg sende en negativ anmeldelse af et produkt?

Ja, det står dig helt frit for at give et produkt en negativ anmeldelse. Ved at gøre det hjælper du ikke kun os, men også andre kunder.
 

Hvor længe er min anmeldelse synlig?

Din anmeldelse er synlig, indtil vi fjerner det pågældende produkt fra sortimentet. Vil du gerne have, at vi fjerner din anmeldelse? Du bedes da kontakte vores kundeservice.
 

Hvornår afvises en anmeldelse?

Vi afviser kun en anmeldelse, hvis den ikke opfylder betingelserne. En anmeldelse afvises, hvis:

  • Der er personlige oplysninger i anmeldelsen, såsom telefonnumre og (e-mail)adresser.
  • Den indeholder links til andre hjemmesider, f.eks. YouTube eller konkurrenter.
  • Anmeldelsen er en beskrivelse af tjenesten snarere end produktet. En kort henvisning til vores service i et par sætninger er tilladt, men anmeldelsen skal hovedsageligt være fokuseret på produktet.
  • Der nævnes priser.
  • Hvis anmeldelsen indeholder stødende sprog eller diskrimination.
  • Hvis anmeldelsen handler om produktinformation, der var forkert på købstidspunktet, men som i mellemtiden er blevet opdateret. For at undgå at forvirre kunderne, kan vi vælge at fjerne anmeldelsen.
  • Når den automatiske kontrol identificerer et unormalt mønster, og vi derfor har grund til at tro, at anmeldelsen er falsk.
  • Anmeldelsen indeholder et foto, som ikke er relevant for produkttypen.

Men en anmeldelse kan indeholde stavefejl, bestå af én sætning eller være negativ overfor produktet.
 

I hvilket tilfælde kan Hunkemöller ændre eller fjerne en anmeldelse?

Det gøres kun i særlige situationer. For eksempel hvis kunden efter (længere) brug af produktet kommer til den konklusion, at han/hun har ændret mening eller ønsker at tilføje yderligere oplysninger til anmeldelsen. Eller når kunden ønsker anmeldelsen fjernet, fordi det ikke længere er ønskeligt, at for- eller efternavnet vises på vores hjemmeside.
 

Placerer Hunkemöller også anmeldelser mod betaling eller belønning?

Den kunde, der har skrevet den bedste anmeldelse, bliver kronet til månedens Review Shero, og modtager et Hunkemöller Digitalt Gift Card af 50 €.

Hunkemöller kan til enhver tid ændre disse vilkår og betingelser. Vi vil derefter placere en ny version på vores hjemmeside så hurtigt som muligt.
 

Forholdsregler for kontrol anmeldelse/feedback

Enhver reel oplevelse med køb eller brug af et firmas tjeneste kan bedømmes med op til 5 stjerner. Anmeldelser refererer til oplevelser, der har fundet sted tidligst 6 måneder inden indsendelsen af anmeldelsen. Efterfølgende beregnes den generelle bedømmelse på basis af et simpelt gennemsnit af bedømmelsespoint fra alle kontrollerede anmeldelser fra de sidste 12 måneder. Kunder beskriver oplevelsen med deres egne ord ved at tilføje kommentarer.

Trusted Shops tilbyder ikke fordele, særlige betingelser, prisnedsættelser eller andre tiltag for at indsende en positiv anmeldelse eller trække en negativ tilbage. Alle anmeldelser, både positive og negative, bliver offentliggjort.

Betingelser for brug af Trusted Shops Feedback Platform gælder.

Pointberegning, baseret på stjernepoint

5.00 - 4.50 Fremragende
4.49 - 3.50 God
3.49 - 2.50 Rimelig
2.49 - 1.50 Dårlig
1.49 - 1.00 Meget dårlig

Forholdsregler for kontrol af anmeldelse

Trusted Shops har taget adskillige forholdsregler i sit anmeldelsessystem for at sikre, at de offentliggjorte anmeldelser udelukkende kommer fra kunder, som faktisk har brugt eller købt produkterne eller tjenesterne (herefter kaldet *Kontrollerede anmeldelser”).

Hvordan sikrer Trusted Shops at der er tale om ægte anmeldelser?

Tekniske forholdsregler:

Trusted Shops bruger adskillige tekniske forholdsregler for at sikre, at invitationer til anmeldelse via e-mail kun sendes til de e-mailadresser, som blev brugt til at gennemføre et køb eller købe en tjeneste.

Online-købere, der bruger Trusted Shops tjenester, inklusive køberbeskyttelse, modtager en invitation til anmeldelse fra Trusted Shops efter gennemførelsen af deres ordre. Linket i e-mailen kan bruges til at sende en anmeldelse af det faktisk gennemførte køb.

Desuden kan brugere af Trusted Shops tjenester også bedømme deres ordrer ved at ringe angående købet til Consumer World (Trusted Shops login område) Her er der også tekniske forholdsregler for at sikre, at kun transaktionsdokumenter i Consumer World kan bedømmes.

Online-butikker kan også bede deres kunder om at sende en vurdering igennem Trusted Shop-systemet.  Som en del af den automatiske udsendelse af invitationer sendes kundernes e-mailadresse igennem API eller den såkaldte Review Collector til Trusted Shops med det formål at sende en e-mailinvitation. Disse tekniske forholdsregler sikrer, at en anmeldelsesinvitation kun bliver sendt til de e-mailadresser, der blev brugt til at gennemføre et køb.

I særlige tilfælde er der også mulighed for at sende en bedømmelse direkte på et firmas bedømmelsesprofil. Og igen skal e-mailadressen og referencenummeret skrives. En dobbelt opt-in procedure bruges til at bekræfte autenticiteten af e-mailadressen.

Samtidig indsamles yderligere referencedata vedrørende ordren i alle tilfælde for at sikre, at Trusted Shops Services generelt er sikkert allokeret og at en individuel anmeldelse tildeles en virkelig købstransaktion.

Manuelle forholdsregler:

Der bruges også andre manuelle forholdsregler for at sikre, at kun kunder, der reelt har købt produktet eller brugt tjenesten, indsender anmeldelse.

For at gøre det muligt at kontrollere, om anmeldelsen er autentisk og lovlig, kan vurderingerne ikke sendes anonymt. Den e-mailadresse, der er brugt til at behandle købet, tjener altid som en kontrollerbar reference for fremsendelse af anmeldelsen.

Hvis der er en uoverensstemmelse eller indikationer om, at en anmeldelse ikke er baseret på oplevelse, til trods for implementeringen af de ovenstående, tekniske forholdsregler, så kræves der bevis for, at den indsendte anmeldelse er lovlig og kontrolleret tilsvarende. Hvis det ikke er muligt ved hjælp af det krævede bevis at påvise, at produktet er blevet købt eller at tjenesten er blevet brugt, bliver vurderingen slettet.

Bemærkninger om særlige tilfælde:

Importerede anmeldelser

I tilfælde af sådanne anmeldelser kan vi ikke sikre, at de alle stammer fra kunder, som rent faktisk brugte eller købte produkterne eller tjenesterne. Derfor bliver disse anmeldelser (mærket som ”Importerede anmeldelser”) ikke inkluderet i beregningen af den generelle bedømmelse, og bliver markeret som importerede anmeldelser.