- Hjem
- Privacy Statement
Privacy Statement Hunkemöller
Hunkemöller B.V. og dennes datterselskaber (herefter også betegnet som Hunkemöller, eller vi, os, vores) er fast besluttet på at beskytte dine persondata. Når du besøger vores butikker, bruger vores webshop eller app, køber vores produkter, bliver medlem af Hunkemöller, eller når vi yder kundeservice, er det vigtigt for os at benytte dine data forsigtigt og sikkert og på en transparent måde. I nærværende erklæring om databeskyttelse redegør vi for, hvornår vi indsamler dine persondata, hvilke persondata vi indsamler, hvordan vi bruger disse persondata og hvor længe vi beholder dine data i vores butikker, i webshoppen og på app'en. Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os.
Denne Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger blev opdateret den 10.6.2022.
Denne erklæring om databeskyttelse kan blive opdateret i tilfælde af nye udviklinger, såsom ændringer i vores brug af dine persondata eller som tilpasning til ændrede lovkrav. Når der kommer opdateringer, underretter vi dig derom i denne erklæring om databeskyttelse. Vi underretter dig særskilt om en hvilken som helst betydelig ændring i vores erklæring om databeskyttelse via e-mail eller din My Hunkemöller-konto.
INDEX
1. Hvem er ansvarlig for håndtering af dine persondata?
Hunkemöller B.V. er den væsentligste registeransvarlige og har ansvar for håndtering af dine persondata. Hvis du har spørgsmål til vores erklæring om databeskyttelse, eller hvis du ønsker at udøve dine rettigheder, som de er beskrevet i vores erklæring om databeskyttelse, har du mulighed for at give os besked derom. Tilbage til INDEX
2. Hvornår indsamler vi personlige oplysninger, og hvornår er denne Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger gældende?
2.1 Hvis du bliver medlem (i en fysisk butik og online) af Hunkemöller og opretter en konto på My Hunkemöller
- at modtage et fysisk medlemskort i en hvilken som helst af vores butikker og registrere det i den pågældende butik med hjælp fra en af vores medarbejdere og dernæst aktivere kortet online på en My Hunkemöller-konto (mere information herunder), eller
- ved at tilmelde dig direkte online på vores hjemmeside eller via app'en ved at oprette en konto på My Hunkemöller. Du kan kun oprette en konto, hvis du også ønsker at blive medlem.
Hvis du har fået dit medlemskort i en af vores butikker, skal du aktivere dit medlemskort i vores webshop eller app ved at oprette en My Hunkemöller-konto for at kunne indløse dine indsamlede Passion Points og shopperabatter. Hvis du bliver medlem, og du har aktiveret dit medlemskab, vil du modtage de fulde fordele ved vores loyalitetsprogram for medlemmer, herunder at modtage og indløse Passion Points og shopperabat, modtage gaver ved køb, overraskelser på din fødselsdag og få adgang til eksklusive medlemsdage.
Markedføringskommunikation skræddersyet til dine interesser: Som medlem vil du via e-mail, almindelig post eller, afhængigt af dit valg af cookies, modtage personlige onlineannoncer (for flere detaljer se afsnit 3 i denne Privatlivspolitik), tilbud, information om vores kampagner og begivenheder, produktforslag og anbefalinger du kan være interesseret i, der er endnu mere relevante for din onlineshopping hos os, hvis du har givet samtykke til at modtage markedsføringskommunikation fra os.
- Personalisering og målretning af cookies: Hvis du er logget på din My Hunkemöller-konto som medlem og har givet dit samtykke til brugen af cookies via cookiebanneret i vores webshop eller app, indsamler vi de produkter eller det indhold, du har set, produkter, du har føjet til din indkøbskurv, men endnu ikke købt, for at spore dine shoppingvaner, reklamer, du har set på eller interageret med, og dine potentielle interesser hentet fra sådan browsingadfærd.
Du kan naturligvis altid vælge ikke at bruge dit medlemskort, når du køber produkter i en af vores butikker, i webshoppen eller via app'en, eller du kan vælge ikke at være logget ind på din My Hunkemöller-konto, når du bestiller produkter i vores webshop eller via app. I sådanne situationer vil du imidlertid ikke kunne drage fuld fordel af dit medlemskort, og du vil ikke modtage Passion Points for de pågældende køb.
Håndtering af dit medlemskort og dine persondata: Ud over at kontakte os via nedenstående kontaktoplysninger kan du også administrere dine privatlivsindstillinger (hvor du giver eller tilbagetrækker dit samtykke til at modtage annoncemeddelelser) eller justere eller korrigere din adresse, e-mail-adresse, præferencer og oplysninger om tøjstørrelser via din My Hunkemöller-konto. Ønsker du at afmelde dit medlemskab, skal du kontakte os.
Når børn bliver medlem og køber online: Man skal være minimum 12 år gammel for at blive medlem af Hunkemöller: Hvis du er mellem 12 og 16 år gammel, kan du stadig blive medlem, men du vil ikke modtage annoncemeddelelser fra os, og vi behandler udelukkende dine persondata med relation til de køb, du har foretaget i en af vores butikker, og vi giver dig mulighed for at samle, administrere og indløse Passion Points og kreditter i vores butikker. Man skal være minimum 16 år gammel for at kunne købe online: Hvis du er under 16 år, bedes du om ikke at handle i vores webshop eller via vores app. Vi indsamler ikke bevidst persondata fra børn under 12. Hvis du er forælder eller værge og har grund til at tro, at din barn under 12 har givet os persondata, bedes du skrive en e-mail til os via nedenstående kontaktoplysninger eller sende en e-mail til vores registeransvarlige på Privacy@hunkemoller.com, og vi vil bestræbe os på at slette de oplysninger fra vores databaser.
Betal-senere-løsninger og kreditvurdering ved tredjeparter: Hvis du har valgt at bruge Klarnas betal senere-løsninger, når du betaler online, skal vi give dine persondata til dem, så de kan gennemgå din kreditværdighed, og undersøge om der er tegn på svigagtig adfærd. Vi har ingen form for kontrol over, hvordan disse parter behandler dine persondata, ej heller hvad de lægger til grund for din kreditværdighed eller kontrol for svigagtig adfærd. Vi modtager ikke resultatet af din kreditvurdering eller tilbagemeldinger om mulig svigagtig adfærd, medmindre Klarna har godkendt dig som debitor, hvilket giver dig mulighed for at fortsætte med dit køb. Se venligst Klarnas erklæring om databeskyttelse, hvis du vil vide, hvordan de behandler dine persondata.
Afhentning af online-ordrer eller tilbagelevering af varer bestilt online i en af vores butikker: Med henblik på at gøre det endnu nemmere for dig at handle online eller returnere produkter giver vi dig mulighed for at afhente dine online-ordrer eller returnere artikler, du har købt på nettet eller i vores butikker. Når du tilbageleverer (dele af) din ordre i en butik, skal du fremvise din faktura eller returseddel. Vores personale Side 5 af 33 vil behandle din tilbagelevering og udlevere et fysisk kreditbevis som dokumentation for din tilbagelevering og de resterende artikler, som du beholder. Hvis du køber vores produkter i vores webshop eller via vores app, kan du vælge at afhente dem i en af vores butikker. Når du vælger at afhente din ordre i en af vores butikker beder vi dig fremvise en mail/besked (fx ordrebekræftelse) hvor navnet på køber og ordrenummer fremgår. Hvis anden person skal hente pakken, skal denne medbringe ID med underskrift (fx kørekort). Ligeledes vil personen blive bedt om at fremvise email/besked med navn på køber og ordrenummer. Vi kopierer eller indsamler ikke oplysninger om din identitet fra dit identitetskort. Vi registrerer kun dit navn, datoen for ordrens ankomst og afhentning, oplysninger om din ordre og betaling og en hvilken som helst feedback, som du kan have skrevet på den afhentningsblanket, som du skal underskrive i forbindelse med afhentning af et produkt i en vores butikker. Den underskrevne afhentningsblanket opbevares i 6 måneder.
2.1.1 Hvilke persondata indsamler vi?
For at give dig alle fordele af dit medlemskort og give dig mulighed for at drage fordel af en mere personlig handelsoplevelse tilpasset dine interesser, præferencer, ønsker og ting du måske synes godt om, indsamler og bruger vi følgende af dine persondata, afhængigt af om du har aktiveret dit medlemskort (har du endnu ikke aktiveret din My Hunkemöller-konto, behandler vi alene de oplysninger om medlemsregistrering, som du har opgivet i butikken og dine køb i butikken med henblik på at tilvejebringe og administrere Passion Points), udfyldt oplysninger til registrering af din My Hunkemöller-konto samt dine interaktioner med os:
-
- (Fulde) Navn
- Fødselsdato
- Fulde (hjemme-)adresse (fakturering)
- Postadresse (forsendelse)
- E-mail-adresse
- Medlemskortnummer
- Telefonnummer/-numre
- Køn
- Udestående og indløste Passion Points
- Kreditbalance og indløst kredit
- Dine købte produkter i butik og online, størrelsen, farven, prisen og andre produktoplysninger
- Hvor du har købt produkter, eksempelvis i hvilken butik
- Tidspunkt og dato for dine køb
- Returnerede produkter, dato for hvornår du angav, at du ønskede at returnere produkter og datoen for returneringen af produkter.
- Størrelser (bh, trusser, tøjdele)
- Sexy Shape(s)
- Favourite Fit(s)
- Om du har givet dit samtykke til at modtage annoncemeddelelser og via hvilken kanal (online, i butikker, via app'en) samt dato og tidspunkt.
- Betalingsoplysninger: bankkontonummer, banknummer eller kreditkortnummer, tidspunkt og dato for betaling. Vi opbevarer ingen numre på bankkonti eller kreditkort (medmindre du har givet samtykke dertil, opbevarer vi det i krypteret form, så du ikke behøver at udfylde disse oplysninger igen, næste gang du køber), så snart overførslen er gennemført. Vi deler udelukkende dine personoplysninger med kreditkortvirksomheder og andre betalingsleverandører i forbindelse med betalingen af din transaktion.
- · Om du valgte at betale din ordre efter levering, om den tredjepart, du valgte, accepterede dig som debitor. Disse tredjeparter vil kontrollere din kreditværdighed og kontrollere for bedrageri. Vi modtager ikke den faktiske kredit- og bedrageriskontrol. Vi får kun oplyst, om bestillingen kan gennemføres eller ej.
- Om du har synes godt om os eller delt vores indlæg på sociale medier, såsom Facebook eller Instagram, og yderligere Passion Points givet for sådanne likes eller delinger.
-
- Produktkategorier for de købte produkter
- Hvis du har besøgt vores webshop eller app: IPadresse og tidspunkt og dato for dit besøg.
- Hvis du har købt noget i vores webshop eller app:
- Leveringsadresse: din leveringsadresse vil blive delt med vores eksterne samarbejdspartner i forbindelse med levering/transport til din leveringsadresse.
- Faktureringsadresse
- Betalingsoplysninger (se mere i afsnittet Betalingsoplysninger). Din online-betaling håndteres af en tredjepartsleverandør ved navn Adyen N.V.
- Personlig hilsen (valgfrit når man køber en gave)
- Track&trace-nummer
- Hvis du vælger at afhente din ordre i en af vores butikker, skal du angive afdelingen, du har valgt at afhente i.
- Hvis du har accepteret cookies i vores webshop eller vi vores app og er logget ind på din My Hunkemöller-konto, indsamles information via cookies i vores webshop, som du har givet samtykke til, såsom besøgte hjemmesider, produkter du har vist interesse for ved at klikke eller se på, eller som du har lagt i din virtuelle indkøbskurv, eller som du har vist interesse for ved at klikke på en reklame. Yderligere information om cookies, information indsamlet via cookies, og hvordan Hunkemöller bruger denne type information kan du finde i vores Cookie-politik.
- Den kundemålgruppe, der passer til dine vaner online og i butikkerne, din demografiske gruppe, præferencer, produkter du har set på eller vist interesse for, samt oplysninger om dine størrelser.
- Alle spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager
- Anmeldelser af vores produkter, som du har lagt op på hjemmesiden.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om de persondata, vi indsamler og bruger, hvis du besøger vores butikker og køber produkter eller bruger vores webshop og foretager bestillinger (uden en konto), bruger vores app eller deltager i events, henviser vi til de relevante afsnit i denne erklæring om databeskyttelse.
2.1.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Når du bliver medlem, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- At give dig Passion Points baseret på dine køb og hvad du har syntes godt om på sociale medier, administration af dine Passion Points og mulighed for at indløse Passion Points og kredit.
- At give dig Passion Points eller andre overraskelser på din fødselsdag.
- Hvis du har givet samtykke til at modtage annoncemeddelelser såsom nyhedsbreve og pushmeddelelser via app'en, vil vi bruge dine kontaktoplysninger til at sende annoncemeddelelser til dig.
- At give dig personaliserede og mere relevante tilbud, rabatter, invitationer, forslag og anbefalinger online og i butikkerne, som er tilpasset dig baseret på de persondata, vi har indsamlet i vores butikker eller online i vores webshop eller via vores app, herunder informationer om dine køb, hvor du har købt produkter, såsom i hvilken butik, oplysninger om dine størrelser, Sexy Shapes, Favourite Fits, fødselsdato, Passion Points og kreditbalance, viste produkter og reklamer, produkter du har lagt i din virtuelle indkøbskurv eller reklamer, du har interageret med.
- Hvis du har givet samtykke til at vise relevante annoncer på sociale medier, såsom Facebook og Instagram eller på tredjeparters hjemmesider, såsom søgemaskiner eller reklamer fra tredjeparter, som kan vises på andre tredjeparters hjemmesider, som du besøger.
- Kontakte dig om vigtige oplysninger vedr. dit medlemskort, Passion Points og kredit, eller dine køb, herunder bekræftelse af din ordre.
- At behandle køb, ordrer, betalinger, tilbageleveringer og gældsopkrævninger.
- At håndtere din My Hunkemöller-konto, som du benytter dig af som medlem
- At give dig de funktioner på din My Hunkemöller-konto, så du kan få mulighed for at beholde ønskelister og nemmere og hurtigere foretage bestillinger, som minder om dine tidligere ordrer.
- At give kundeservice samt til effektivt at håndtere og besvare dine spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager
- At sikre din My Hunkemöller-konto og vores systemer
- At analysere brugen af medlemskort, købte produkter, benyttede services og forladte virtuelle indkøbskurve i vores webshop på et samlet grundlag for at forbedre og optimere vores produkter og ydelser, herunder tilbud i butikker og online.
- At modvirke, undersøge eller indberette svig eller tyveri.
- At efterleve retlige forpligtelser, en retskendelse eller til at udøve eller forsvare retlige krav.
2.1.3 Juridisk grundlag for brug og behandling af dine personlige oplysninger
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine medlemsoplysninger:
- Samtykke
- Hvis du har givet samtykke, vil vi bruge dine kontaktoplysninger til at sende annoncemeddelelser til dig eller vise dig relevante reklamer på de sociale medieplatforme, du bruger såsom Facebook, Instagram, Snapchat og Pinterest.
- Hvis du giver dit samtykke til, at vi bruger cookies, vil vi også indsamle information om din klikadfærd og handelsvaner for at kunne finde frem til dine interesser og de ting, som du kan lide og dermed knytte sådanne indsamlede oplysninger til din My Hunkemöller-konto, hvis du er logget på den. Du kan finde yderligere oplysninger om cookies, oplysninger indsamlet via cookies, og hvordan Hunkemöller bruger sådanne informationer i vores Cookie-politik.
Du kan når som helst tilbagetrække dit samtykke til modtagelse af annoncemeddelelser nederst på hvert nyhedsbrev, som du modtager, ved at kontakte os eller gå ind på dine profiloplysninger, hvis Side 8 af 33 du har en My Hunkemöller-konto. Læs vores Cookie-politik hvis du vil vide, hvordan du, til enhver tid, kan tilbagetrække dit samtykke til cookies. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, vil det ikke få indflydelse på lovligheden af vores brug af dine persondata frem til din tilbagetrækning.
- • Opfyldelse af kontrakten med dig
- Hvis du er medlem, vil vi også behandle dine persondata med henblik på at indgå og opfylde en kontrakt med dig, især til at gennemføre medlemsordningen og give dig fordelene heraf. Dette sikrer, at du får Passion Points, at dine Passion Points bliver administreret, at du får mulighed for at indløse dine Passion Points og kredit, at du kan få en fødselsdagsoverraskelse samt mulighed for at deltage i vores eksklusive medlems-events og håndtere dine køb i butik eller online. Vi skal bruge dine persondata til at gennemføre medlemsordningen og håndtere dine køb og tilbageleveringer. Hvis du ikke aktiverer dit medlemskort, eller hvis du ikke færdiggør din registrering helt, kan du ikke indløse indsamlede Passion Points. Læs vores vilkår og betingelser vedrørende vores medlemskort her, og find ud af mere
- Til at give dig funktionaliteterne i din My Hunkemöller-konto.
- Juridisk forpligtelse
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at overholde en af vores retlige forpligtelser.- Vi er pålagt at behandle dine oplysninger for at kunne leve op til regnskabskrav.
- Vi er også pålagt at tilbageholde kvitteringer og refunderinger for at kunne leve op til forpligtelser over for skattemyndighederne om minimumsopbevaring
- Vi kan også blive pålagt at behandle eller videregive dine persondata på baggrund af en retskendelse eller en instruks fra en kompetent statslig myndighed.
- Legitime interesser
Vi behandler dine personlige oplysninger efter behov for at opnå vores legitime interesser::- o Hos Hunkemöller kan vi godt lide at lære vores værdsatte medlemmer at kende, deres præferencer, interesser og foretrukne produkter, og at segmentere dem i specifikke kundegruppegrupper baseret på de oplysninger, der er indsamlet eller analyseret ud fra dine personlige oplysninger, herunder købs- og browsingadfærd, indkøbsvaner, demografi og andre personlige oplysninger som beskrevet under "hvilke personlige data indsamler vi". Dette giver os mulighed for at forbedre vores forretning ved at finde nye måder at give dig en mere personlig og problemfri shoppingoplevelse og øge kundetilfredsheden, f.eks. ved at anbefale produkter, der passer bedre til dig for at hjælpe dig med at vælge de rigtige produkter, du vil elske at bruge og gøre din shopping mere effektiv.
- Sende dig en besked inden for 1 time, hvis du er logget ind, om hvorvidt du ønsker at færdiggøre din ordre på de produkter, du har tilføjet og efterladt i din virtuelle indkøbskurv eller i vores webshop, efter at du har lukket vores webshop eller app med henblik på lagerforvaltning, at øge kundetilfredsheden ved at minde dig om (udsalgs-)varer, som du stadig ønsker at købe og forbedre vores forretning.
- Nedbringe forretningsrisici ved at opdage og begrænse risici for kreditkortsvindel og svig og verificere din identitet.
- Evaluere og forbedre kvaliteten af vores produkter og services, herunder udvikling af nye produkter og services for at forbedre vores forretning.
- Til at beskytte vores forretning mod ulovlig aktivitet ved at iværksætte sikkerhedstiltag.
2.1.4 Hvordan indsamler vi dine personlige oplysninger?
Vi kan få dine personlige data direkte fra dig, f.eks. når du registrerer eller aktiverer dit medlemskort, opretter en My Hunkemöller-konto, besøger vores webshop, bruger vores app, afgiver bestillinger, foretager køb i butikken, stiller spørgsmål eller giver feedback. Vi modtager muligvis også dine personlige oplysninger fra tredjeparter, såsom de cookieudbydere, der er anført i vores cookiepolitik, loyalitetstjenester, vi bruger for at sikre, at du kan gemme og indløse Passion Points og rabatter, Facebook, hvis du har brugt din Facebook-konto til at logge ind på vores hjemmeside, logistiske tjenester, vi bruger til at håndtere onlinebestillinger og returneringer, det pakkeleveringsfirma, vi bruger til at sende din pakke, og betalingstjenesteudbyderen Adyen N.V.
2.1.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt i henhold til formålet med behandlingen af disse data. Hvis du er medlem, beholder vi dine oplysninger, så længe du er aktivt medlem, eller så længe det er nødvendigt, for at vi kan tilbyde dig de relevante produkter og services. Hvis du er inaktiv som medlem og ikke har brugt dit medlemskort i seks (6) år, vil vi sende dig en e-mail, hvor vi spørger dig, om du stadig ønsker at være medlem. Hvis du herefter fortsat er inaktiv, vil vi annullere dit medlemskab og din My Hunkemöller-konto og slette de persondata, der er knyttet til dit medlemskab. Vi er pålagt at opbevare kvitteringer og refunderinger for at kunne efterleve den påkrævede minimumsopbevaringsperiode fra skattemyndighederne. Læs i vores Cookie-politik om, hvor længe cookies er gyldige.
Under visse omstændigheder, såsom overholdelse af vores juridiske eller lovgivningsmæssige (regnskab og revision) forpligtelser i forhold til minimumsopbevaringsperioden, tvistbilæggelse, forebyggelse af svig eller misbrug eller til håndhævelse af vores vilkår og betingelser, kan vi beholde dine persondata, efter at vi har afmeldt dit medlemskab eller afsluttet med at tilbyde dig varer og ydelser.
2.2 Hvis du bruger vores webshop og bestiller uden konto
Du kan besøge vores webshop og handle i vores webshop, også uden en konto. Vi vil derefter behandle dine persondata, når du besøger vores webshop eller app. Hvis du foretager bestillinger, vil vi også behandle dine persondata for at sikre, at din ordre behandles korrekt. Hvis du vil have yderligere oplysninger om de persondata, vi indsamler og bruger, hvis du besøger vores butikker og køber produkter Side 10 af 33 eller bliver medlem, bruger vores app eller deltager i events, lodtrækninger og konkurrencer, henviser vi til de relevante afsnit i denne erklæring om databeskyttelse.
- · Målretning mod dig ved hjælp af cookies: Hvis du har givet dit samtykke til brugen af cookies via cookie-banneret på vores webshop, giver de annonceringscookies fra tredjeparter, vi bruger, disse tredjeparter og os mulighed for at genkende din enhed og spore din browseradfærd på vores webshop og på tredjepartswebsteder, hvilket resulterer i personligt tilpassede onlineannoncer (se afsnit 3 i denne Privatlivspolitik for flere detaljer).
- Betal-senere-løsninger og kreditvurdering ved tredjeparter: Hvis du har valgt at bruge Klarnas betal senere-løsninger, når du betaler online, skal vi give dine persondata til dem, så de kan gennemgå din kreditværdighed, og se om der er tegn på svigagtig adfærd. Vi har ingen form for kontrol over, hvordan disse parter behandler dine persondata, ej heller hvad de lægger til grund for din kreditværdighed eller kontrol for svigagtig adfærd. Vi modtager ikke resultatet af din kreditvurdering eller tilbagemeldinger om mulig svigagtig adfærd, kun hvorvidt Klarna har godkendt dig som debitor, hvilket giver dig mulighed for at fortsætte med dit køb. Se venligst Klarnas erklæring om databeskyttelse, hvis du vil vide, hvordan de behandler dine persondata.
- Afhentning af online-ordrer eller tilbagelevering af varer bestilt online i en af vores butikker: Med henblik på at gøre det endnu nemmere for dig at handle online eller returnere produkter giver vi dig mulighed for at afhente dine online-ordrer eller returnere artikler, du har købt på nettet eller i vores butikker. Når du tilbageleverer (dele af) din ordre i en butik, skal du fremvise din faktura eller returseddel. Vores personale vil behandle din tilbagelevering og udlevere et fysisk kreditbevis som dokumentation for din tilbagelevering og de resterende artikler, som du beholder. Hvis du køber vores produkter i vores webshop eller via vores app, kan du vælge at afhente dem i en af vores butikker. Når du vælger at afhente din ordre i en af vores butikker beder vi dig fremvise en mail/besked (fx ordrebekræftelse) hvor navnet på køber og ordrenummer fremgår. Hvis anden person skal hente pakken, skal denne medbringe ID med underskrift (fx kørekort). Ligeledes vil personen blive bedt om at fremvise email/besked med navn på køber og ordrenummer. Vi kopierer eller indsamler ikke oplysninger om din identitet fra dit identitetskort. Vi registrerer kun dit navn, datoen for ordrens ankomst og afhentning, oplysninger om din ordre og betaling og en hvilken som helst feedback, som du kan have skrevet på den afhentningsblanket, som du skal underskrive i forbindelse med afhentning af et produkt i en vores butikker. Den underskrevne afhentningsblanket opbevares i 6 måneder.
2.2.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Hvis du bruger vores webshop og bestiller produkter uden en konto, bruger vi følgende persondata om dig:
- Hvis du besøger vores webshop:
- Hvis du har accepteret cookies i vores webshop eller via vores app og er logget ind på din My Hunkemöller-konto, indsamles information via tredjeparters reklamecookies, som vi bruger i vores webshop, såsom viste hjemmesider, produkter du har vist interesse for ved at klikke eller se på produktet eller lægge det i din virtuelle indkøbskurv eller ved at klikke på en reklame i vores webshop eller på tredjeparters hjemmesider. Yderligere information om cookies, om information indsamlet via cookies, og om hvordan Hunkemöller bruger denne type information kan du finde i vores Cookie-politik.
- IP-adresse og tidspunkt og dato for dit besøg.
- Om du abonnerer på vores annoncemeddelelser på e-mail eller andre kontaktoplysninger, du har opgivet.
- Hvis du tillader push-meddelelser på vores hjemmeside, sender vi dig marketingskommunikation via din webbrowser. Vi indsamler dit medlemskort nummer, for- og efternavn samt enhedens ID.
- Alle spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på vores hjemmeside: e-mail-adresse, IPadresse, enhedsoplysninger og entydig identifikator fra Yotpo (tredjepartsservice).
- Desuden bruger vi også følgende af dine persondata, hvis du foretager en bestilling:
- Navn
- Adresse
- Leverings- og faktureringsadresse: Din leveringsadresse vil blive delt med vores eksterne samarbejdspartner i forbindelse med levering/transport af din ordre.
- E-mail-adresse
- Personlig hilsen (valgfrit når man køber en gave)
- Track&trace-nummer
- Oplysninger om din ordre: købstidspunkt, købte produkter, oplysninger om de købte produkter, herunder størrelse, farve og pris.
- Betalingsoplysninger: bankkontonummer, banknummer eller kreditkortnummer, tidspunkt for betaling, betalingsmetode, herunder om du har valgt at betale for din ordre efter levering. Vi opbevarer ingen kontooplysninger eller kortnumre, efter at transaktionen er gennemført. Vi deler dine personoplysninger med kreditkortvirksomheder og andre betalingsleverandører i forbindelse med betalingen af din transaktion.
- Hvis du har valgt at betale for din online-ordre efter levering, skal der gives informationer om, hvorvidt den tredjepart, du har valgt (Klarna) har godkendt dig som debitor. Disse tredjeparter gennemgår din kreditværdighed og kontrollerer for svig. Vi modtager ikke de faktiske gennemgange af kredit og svig. Vi får udelukkende at vide, om ordren kan gennemføres.
- Hvis du vælger at afhente din ordre i en af vores butikker, skal der gives informationer om afdelingen, du har valgt at afhente i.
- • Information om returneringer og tilbagebetalinger.
2.2.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Når du besøger vores webshop eller foretager bestillinger, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- At behandle køb, ordrer, betalinger og gældsopkrævninger.
- At levere de funktioner i vores webshop, som er påkrævet for at kunne forblive logget ind, mens man handler samt gemme dit aktuelle valg af sprog.
- Hvis du har givet samtykke til at modtage annoncemeddelelser såsom nyhedsbreve, push-meddelelser i din webbrowser, skal vi kunne bruge dem til at sende sådanne annoncemeddelelser til dig.
- At give dig tilbud, rabatter, invitationer, forslag og anbefalinger i vores webshop eller på tredjeparters hjemmesider, som er tilpasset dig baseret på information indsamlet online via vores brug af tredjeparters reklame-cookies, herunder informationer om dine køb, viste produkter og reklamer, produkter du har lagt i din virtuelle indkøbskurv eller reklamer, du har interageret med.
- Hvis du har givet samtykke til at modtage annoncemeddelelser fra os, så vil sådanne meddelelser også tilpasses dig.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på vores hjemmeside: samle anmeldelserne og vise dem på vores hjemmeside, analysere dem på samlet grundlag med henblik på at forbedre vores produkter, autenticitet og afdækning af svig og hostet autentifikation.
- Kontakte dig om vigtige oplysninger vedr. dine køb, herunder din ordrebekræftelse.
- At yde kundeservice og på passende vis håndtere og reagere på produkter, du ønsker at returnere, tilbagebetaling af dine betalinger samt dine spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager.
- At analysere brugen af vores webshop, såsom købte produkter, anvendte services og forladte virtuelle indkøbskurve, på et samlet grundlag til at forbedre og optimere vores produkter og ydelser, herunder vores webshop.
- At modvirke, undersøge eller indberette svig eller tyveri.
- At efterleve retlige forpligtelser, en retskendelse eller til at udøve eller forsvare retlige krav.
2.2.3 Retligt grundlag for behandling af dine persondata
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata, når det gælder din brug af vores webshop og online-ordrer:
- Samtykke
- Hvis du har givet samtykke, vil vi bruge dine kontaktoplysninger til at sende annoncemeddelelser til dig eller vise dig relevante reklamer på de sociale medieplatforme, du bruger såsom Facebook og Instagram.
- Hvis du har givet samtykke til, at vi bruger cookies, vil vi også indsamle oplysninger om din søgeadfærd og handelsvaner for at finde frem til dine interesser og det, du måske synes om. Yderligere information om cookies, om information indsamlet via cookies, og om hvordan vi bruger denne type information kan du finde i vores Cookie-politik.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på vores hjemmeside, vil vi lægge den op, hvis du giver samtykke dertil.
Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke til modtagelse af annoncemeddelelser nederst på hvert nyhedsbrev, som du modtager, eller ved at kontakte os. Læs vores Cookie-politik hvis du vil vide, hvordan du når som helst kan tilbagetrække dit samtykke til cookies. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, vil det ikke få indflydelse på lovligheden af vores brug af dine persondata frem til din tilbagetrækning.
- Opfyldelse af kontrakten med dig
- Vi behandler også dine persondata til at indgå og opfylde kontrakten med dig, især med henblik på at give dig funktionerne i vores webshop og håndtere dine online-køb.
- Retlig forpligtelse
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at overholde en af vores retlige forpligtelser.
- Vi er pålagt at behandle dine oplysninger for at kunne leve op til regnskabskrav
- Vi er også pålagt at tilbageholde kvitteringer og refunderinger for at kunne leve op til forpligtelser over for skattemyndighederne i forbindelse med minimumsopbevaring.
- Vi kan også blive pålagt at behandle eller videregive dine persondata på baggrund af en retskendelse eller en instruks fra en kompetent statslig myndighed.
- Legitime interesser
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser:
- Hos Hunkemöller vil vi gerne lære vores værdsatte medlemmer at kende, deres præferencer, interesser og hvad de måske kan lide, baseret på den information, vi har fået eller analyseret ud fra dine persondata, herunder købsadfærd og browser-adfærd, handelsvaner, demografiske træk og andre persondata som beskrevet under "disse persondata indsamler vi". Det giver os mulighed for at forbedre vores forretning ved at finde nye måder at give dig en mere personlig og gnidningsfri handelsoplevelse og øge kundetilfredsheden ved eksempelvis at anbefale produkter, som ville passe dig bedre og hjælpe dig med at vælge de rigtige produkter, som du vil være glad for at have på og gøre det mere brugervenligt og effektivt for dig at handle.
- Nedbringe forretningsrisici ved at opdage og begrænse risici for kreditkortsvindel og svig.
- Evaluere og forbedre kvaliteten af vores produkter og services, herunder udvikling af nye produkter og services for at forbedre vores forretning.
- At beskytte vores forretning mod ulovlig aktivitet ved at iværksætte sikkerhedstiltag.
2.2.4 Hvordan indhenter vi dine persondata?
Vi indhenter dine personlige data, når du angiver dine oplysninger ved bestilling eller når du besøger vores hjemmeside, tillader push-meddelelser, skriver en produktanmeldelse, stiller et spørgsmål eller anmodning. Vi kan også modtage dine persondata fra tredjeparter i form af de cookie-leverandører, som fremgår af vores Cookie-politik, kreditgennemsyn og virksomheder, der tilbyder betal-senere-løsninger (Klarna), hvis du har valgt at betale for din bestilling, efter at du har modtaget leveringen af din bestilte ordre, logistiske ydelser Side 14 af 33 vi bruger til at håndtere online-ordrer og tilbageleveringer, fragtfirmaet vi bruger til at fremsende din pakke og den leverandør af betalingsløsninger, vi bruger til at behandle din betaling, som er Adyen N.V.
Hvis du har valgt at bruge Klarnas ydelser, når du bestiller online, skal vi give dine persondata til dem. Vi har ingen form for kontrol over, hvordan disse parter behandler dine persondata, ej heller hvad de lægger til grund for at vurdere din kreditværdighed eller kontrollere for svigagtig adfærd. Se venligst Klarnas erklæring om databeskyttelse, hvis du vil vide mere om, hvordan de behandler dine persondata.
2.2.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt i henhold til formålet med databehandlingen. Hvis du foretager en bestilling uden at være medlem eller uden at have en My Hunkemöller-konto, beholder vi dine oplysninger, så længe det er nødvendigt, for at vi kan tilbyde dig de relevante produkter og services. Når vi har håndteret din ordre, er vi pålagt at opbevare dine persondata, herunder om købte produkter med henblik på at beholde disse oplysninger for at kunne leve op til opbevaringsforpligtelser over for skattemyndighederne.
Hvis du tillader at modtage push-meddelelser i din webbrowser, gemmer vi dine personlige data i 2 år.
Hvis du skriver en produktanmeldelse på vores hjemmeside, beholder vi dine persondata i en periode på 18 måneder, medmindre du beder os fjerne din anmeldelse tidligere.
Læs vores Cookie-politik hvis du vil vide mere, om hvor længe cookies er gyldige.Under visse omstændigheder, såsom overholdelse af vores juridiske eller lovgivningsmæssige (skattemæssige) forpligtelser i forhold til minimumsopbevaringsperiode, tvistbilæggelse, forebyggelse af svig eller misbrug eller til håndhævelse af vores vilkår og betingelser, kan vi beholde dine persondata, efter at vi er holdt op med at tilbyde dig varer og ydelser.
2.3 Hvis du bruger vores app og foretager bestillinger via vores app
Du kan vælge at downloade og bruge vores app, også uden en My Hunkemöller-konto. Vores app indeholder forskellige funktioner, som du også kan bruge uden tilmelding, såsom muligheden for at se vores produkter, scanne produktoplysninger i vores butikker og søge efter en butik, der er tættest på dig. Vi behandler kun din geografiske placering til dette formål, hvis du har givet dit samtykke til dette i vores app. Du kan kun afgive bestillinger via appen, hvis du har eller opretter en My Hunkemöller-konto og bliver medlem. Hvis du ikke ønsker at blive medlem, kan du afgive en bestilling via vores mobile hjemmeside som gæst. For at downloade og bruge vores app kræver vi detaljer om din smartphone eller tablet (din IP-adresse og dine enheders MAC-adresse, model og operativsystem). For mere information om de personlige oplysninger, vi indsamler og bruger, hvis du besøger vores butikker og køber produkter eller bliver medlem eller deltager i begivenheder, lodtrækninger eller konkurrencer, bedes du læse de relevante afsnit i denne Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger.
- Brug af cookies til at målrette ydelser til dig: Hvis du har givet samtykke til brug af cookies via app'en, sporer vi dine brugsmønstre i app'en, hvilket vil sige det indhold, du har set på, produkter du har lagt i din virtuelle indkøbskurv, men som du endnu ikke har købt, og vi sporer også dine handelsvaner, promotioner i app'en, som du har set eller interageret med og dine eventuelle interesser indsamlet i forbindelse med den pågældende brug af app'en og handelsadfærd. På grundlag af de informationer, gør vi din brug af vores app og din handel mere effektiv og specielt tilpasset dig ved at vise dig produkter i vores app, som du måske også synes om baseret på produkter, som andre kunder har købt, vise hvilke produkter der er på lager i afdelingen i nærheden af dig, hvor du kan vælge at afhente din ordre, tilbyde dig rabatkuponer i app'en samt vise dig mere relevante reklamer i app'en. Yderligere information om vores brug af cookies, information indsamlet via cookies, hvordan Hunkemöller bruger denne type information, og om hvordan du når som helst kan tilbagetrække dit samtykke til cookies, kan du finde i vores Cookiepolitik.
2.3.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Hvis du bruger vores app, bruger vi følgende persondata om dig:
- Din IP-adresse
- Din enheds MAC-adresse
- Din enheds model og styresystem
- Hvis du har accepteret cookies i vores app, informationer indsamlet via tredjeparters cookies, såsom produkter du har vist interesse for ved at se på eller tilføjet til din indkøbskurv. Yderligere information om cookies, om information indsamlet via cookies, og om hvordan Hunkemöller bruger denne type information kan du finde i vores Cookie-politik.
- Om du ønsker at modtage push-meddelelser vedr. din ordre, nyheder, events, fremstød og andre annoncemeddelelser.
- Meddelelser fra din app-indbakke, som vi har sendt til dig som push-meddelelser.
- Om du abonnerer på vores annoncemeddelelser via e-mail eller andre kontaktoplysninger, du har opgivet.
- Din geo-lokation for at vise dig hvilke butikker, der er nærmest dig og sende dig push-adviseringer med annoncemeddelelser, når du er i nærheden (inden for ca. 100 meter fra) en af vores butikker. Vi behandler også, hvor mange gange du har været i nærheden af en af vores butikker for at foretage målinger på samlet plan af effektiviteten af vores reklamekampagner.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i vores app: e-mail-adresse, IP-adresse, enhedsoplysninger og entydig identifikator fra Yotpo (tredjepartsservice).
- Alle spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager.
- Du kan finde informationer om de data, vi indsamler i forbindelse med dit medlemskab eller din My Hunkemöller-konto, eller hvis du foretager bestillinger, i afsnittet hvis du bliver medlem (i butikker eller online) af Hunkemöller.
2.3.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Når du bruger vores app, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- Tilbyde dig vores apps funktioner: oprette konto, opdatere din konto, gennemføre en bestilling, gemme dine størrelser, Sexy Shapes og Favourite Fits.
- Hvis du har givet dit samtykke til at modtage push-meddelelser om markedskommunikation, så vi kan sende markedsføringsmateriale til din indbakke i vores app via push-meddelelser.
- Hvis du har givet samtykke til at modtage annoncemeddelelser fra os, så vil sådanne meddelelser også tilpasses dig.
- At yde kundesupport og håndtere og reagere på produkter, du ønsker at returnere, godtgørelse af dine betalinger samt spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager.
- Hvis du har givet dit samtykke til, at vi kan få adgang til din enhedsplacering, så vi kan sende dig pushmeddelelser, når du er i nærheden (inden for ca. 100 meter fra) af en Hunkemöller-butik og vise dig den nærmeste butik. Vi bruger også oplysninger om, hvor mange gange du har været i nærheden af en af vores butikker for at foretage målinger af effektiviteten af vores reklamekampagner og fremstød. Afhængig af din enhedstype og styresystemets version kan du vælge hvorvidt og hvornår, vi må få adgang til din placering.
- At sikre din brug af vores app og dine data gemt i appen og vores systemer.
- At analysere brugen af vores app såsom anvendte funktioner, viste produkter og indhold og forladte virtuelle indkøbskurve til at forbedre og optimere vores produkter og ydelser, herunder vores webshop på et generelt grundlag.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i vores app: samle anmeldelserne og vise dem på vores hjemmeside, analysere dem på et samlet grundlag med henblik på at forbedre vores produkter, autenticitet og afdækning af svig og autentifikation.
- At modvirke, undersøge eller indberette svig eller tyveri.
- At efterleve retlige forpligtelser, en retskendelse eller til at udøve eller forsvare retlige krav
- Du kan finde information om formålene med behandling af dine persondata i forbindelse med dit medlemskab eller din My Hunkemöller-konto, eller hvis du foretager bestillinger, i afsnittet hvis du bliver medlem (i butikker eller online) af Hunkemöller.
2.3.3 Retligt grundlag for behandling af dine persondata
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata, når det gælder din brug af vores app:
- Samtykke
- Hvis du har givet samtykke, vil vi bruge dine kontaktoplysninger til at sende annoncemeddelelser til dig.
- Sende push-meddelelser til dig, herunder vores annoncerelaterede beskeder, hvis du har givet dit samtykke til at modtage sådanne beskeder.
- Brug af din geo-lokation for at vise dig hvilke butikker, der er nærmest dig og sende dig pushmeddelelser baseret på din geo-lokation, når du er i nærheden (inden for ca. 100 meter) af en af vores butikker.
- Hvis du giver samtykke til, at vi bruger cookies, vil vi også indsamle oplysninger om din adfærd på app'en og handelsvaner for at finde frem til dine interesser og andet, du måske synes om. Yderligere information om cookies, om information indsamlet via cookies, og om hvordan vi bruger denne type information kan du finde i vores Cookie-politik.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på vores hjemmeside, vil vi lægge den op, hvis du giver samtykke dertil.
Du kan på et hvilket som helst tidspunkt tilbagetrække dit samtykke til modtagelse af annoncemeddelelser nederst på hvert nyhedsbrev, som du modtager, eller ved at kontakte os, eller du kan gå ind under dine profiloplysninger, hvis du har en My Hunkemöller-konto. Læs vores Cookie-politik hvis du vil vide, hvordan du til enhver tid kan tilbagetrække dit samtykke til cookies. Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af vores brug af dine persondata inden din tilbagetrækning.
- Opfyldelse af kontrakten med dig
- Vi behandler også dine persondata til at indgå og opfylde kontrakten med dig, især til at give dig funktionerne via vores app. Hvis du ikke opretter en My Hunkemöller-konto, vil du ikke kunne drage fordel af dens funktioner.
- Retlig forpligtelse
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at overholde en af vores retlige forpligtelser.
- Vi kan også blive pålagt at behandle eller videregive dine persondata på baggrund af en retskendelse eller en instruks fra en kompetent statslig myndighed.
- Legitime interesser
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser:
- Hos Hunkemöller vil vi gerne lære vores kunder at kende, deres præferencer, interesser og hvad de måske kan lide, og dermed gruppere dem i specifikke kundemålgrupper baseret på den information, vi har fået eller analyseret ud fra dine persondata, herunder købsadfærd og adfærd på app'en, købsvaner, demografiske træk og andre persondata som beskrevet under "disse persondata indsamler vi". Det giver os mulighed for at forbedre vores forretning ved at finde nye måder at give dig en mere personlig og gnidningsfri handelsoplevelse og øge kundetilfredsheden ved eksempelvis at anbefale produkter, som ville passe bedre til dig og hjælpe dig med at vælge de rigtige produkter, som du vil være glad for at have på og gøre det mere effektivt for dig at handle.
- Nedbringe forretningsrisici ved at opdage og begrænse risici for kreditkortsvindel og svig og verificere din identitet.
- Evaluere og forbedre kvaliteten af vores produkter og services, herunder udvikling af nye produkter og services for at forbedre vores forretning.
- Til at beskytte vores forretning mod ulovlig aktivitet ved at iværksætte sikkerhedstiltag.
2.3.4 Hvordan indhenter vi dine persondata?
Vi indhenter dine persondata direkte fra dig via din brug af vores app og de informationer, du indtaster i app'en, hvis du giver os adgang til din placering, eller når du stiller spørgsmål eller sender anmodninger.
2.3.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
App'en opbevarer ikke i sig selv nogen som helst af dine persondata. App'en har kun adgang til de persondata, der er gemt i vores leverandørers systemer. Se hvem der har adgang til dine persondata, og få flere oplysninger om vores leverandører. Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt med henblik på de formål, som oplysningerne bruges til. De persondata, som er indhentet i app'en, vil blive gemt i 2 år. Læs vores Cookie-politik hvis du vil vide mere, om hvor længe cookies er gyldige. Hvis du skriver en produktanmeldelse i vores app, beholder vi dine persondata i en periode på 18 måneder, medmindre du beder os fjerne din anmeldelse tidligere.
2.4 Hvis du besøger vores butikker, inklusive CCTV, og hvis du benytter dig af wi-fi i butikken
Du kan selvfølgelig besøge og shoppe i vores butikker. Hos Hunkemöller, synes vi, det er meget vigtigt, at du får en skøn shoppingoplevelse i vores butikker og får fremragende kundeservice. Vores medarbejdere er uddannet og sætter en ære i at rådgive dig om vores produkter og den bedste pasform til dig. Vores medarbejdere kan også give oplysninger om og registrere dit medlemskort, scanne dit medlemskort og lade dig indsamle og indløse Passion Points. For mere information om de personlige oplysninger, vi indsamler og bruger, hvis du besøger vores butikker og er medlem, og den problemfri shoppingoplevelse mellem din shopping online og i butikkerne, se Hvis du bliver medlem.
Brug af butikkernes wi-fi: Vi tilbyder også gratis wi-fi i nogle af vores butikker, så du nemt kan holde dig i kontakt, finde information eller dele din oplevelse på sociale medier. Efter din første brug af vores wi-fi i butikken vil du automatisk blive koblet på vores wi-fi-netværk igen, når du vender tilbage til butikken, så du ikke skal igennem hele proceduren igen. Vores in-store-wi-fi udbydes af SoWifi.
Overvågningskamera: Der er CCTV-overvågning i vores butikker for at beskytte os og vores værdsatte kunder mod tyveri og sikre vores kunders og medarbejderes sikkerhed. Hvis du besøger vores butikker, vil du blive informeret om tilstedeværelsen af CCTV-kameraer via klart synlig skiltning. Når der sker en alvorlig hændelse, såsom tyveri, leverer vi relevante CCTV-optagelser til de kompetente myndigheder, såsom politiet.
3D bodyscanner: til at hjælpe dig med at finde din bedste pasform er der en scanner tilgængelig i prøverummet i et begrænset antal butikker. Du kan bruge disse scannere til at tage dine mål, hvis du ønsker det. Da dit privatliv er meget vigtigt for os, begynder disse scannere kun at scanne, hvis du anmoder om det på skærmen, og scannerne gemmer, udskriver eller giver os ikke mulighed for at indsamle foto- eller videomateriale. De tager kun dine mål og udskriver disse målinger til din fremtidige reference. Hvis du vælger det, kan du også e-maile disse målinger til dig selv eller en anden. Disse e-mails slettes straks fra scanneren og vores systemer, når e-mailen sendes.
Wi-fi- og Bluetooth-signalmodtagere: Nogle af vores butikker har en eller flere signalmodtagere placeret inde i butikken. Hvis wi-fi og/eller Bluetooth er tændt på din enhed (smartphones eller tablet), sender din enhed wi-fi- og Bluetooth-signaler og kan modtage sådanne signaler fra signalmodtagere. Baseret på signalstyrker kan disse signalmodtagere bruges til at spore din placering i vores butik med en nøjagtighed på 20 centimeter. Hvis du har downloadet vores app, givet tilladelse til at dele din placering, og du har tændt din Bluetooth, kan vi se, om og hvornår du har besøgt os.
3D kropsscanner: I et begrænset antal butikker er der installeret scannere i prøverum, som gør det nemmere for dig at finde den rigtige størrelse. Du kan bruge disse scannere til at finde frem til dine mål, hvis du ønsker det. Da dit privatliv er meget vigtigt for os, begynder disse scannere kun, hvis du accepterer via skærmen, og de hverken gemmer, printer eller giver os tilladelse til at indsamle foto- og videomateriale. Maskinerne tager blot dine mål og printer dem ud til dig, så du kan bruge dem fremover. Hvis du ønsker det, kan du også sende disse målinger til dig selv eller en anden person via e-mail. Disse e-mails slettes med det samme fra scanneren og fra vores system, så snart e-mailen er sendt.
Sporingssendere til wi-fi og bluetooth: Nogle af vores butikker har en eller flere sendere placeret inde i butikken. Hvis du har wi-fi og/eller bluetooth på din enhed (smartphone eller tablet), sender din enhed wifi og bluetooth-signaler af sted og kan modtage sådanne signaler fra sendere. Alt efter signalstyrken kan disse sendere bruges til at spore din placering inde i butikken med en præcision på ned til 20 centimeter. Hvis du har hentet vores app, givet tilladelse til at dele din placering, og hvis du har sat din bluetooth til, kan vi se, hvorvidt og hvornår du har besøgt os.
2.4.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Hvis du besøger eller handler i vores butikker, bruger vi følgende persondata om dig:
- Hvis du køber produkter: dit krypterede bankkontonummer eller kreditkortnummer, debitkortnummer og tidspunkt og dato for din betaling, købte produkter og din kvittering.
- Hvis du afhenter produkter, der er bestilt online: navn, dato for din ordres ankomst, hvornår du afhentede den i vores butik, oplysninger om din ordre og betalingsoplysninger.
- E-mail-adresse, hvis du ønsker at modtage kvitteringer via e-mail, eller hvis du gør det klart over for vores medarbejder, at du ønsker at modtage annoncemeddelelser fra os via e-mail eller andre kanaler.
- Hvis du returnerer produkter: vores personale har adgang til dine ordreoplysninger, hvis du har bestilt varerne online med henblik på at kunne behandle din tilbagelevering. Vi behandler også oplysninger om din tilbagelevering, det gælder dato og tidspunkt for din tilbagelevering, tilbagebetalinger du har modtaget, artikler du har returneret og artikler du beholder (hvis der er nogen).
- Alle spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager du måtte have.
- Overvågningskamera-optagelser.
- Hvis du benytter vores butikkers wi-fi: vi indsamler din MAC-adresse, brugeragent, data og tidspunkt for tilstedeværelse og søgesprog. Hvis du logger ind med Facebook, behandler vi dit bruger-ID, dit navn, din fødselsdato, din e-mail-adresse, by, køn og adgangs-chip. Hvis du logger ind med Twitter / Facebook, behandler vi dit bruger-ID, dit brugernavn, dit navn og dit adgangschip. Hvis du logger ind med din LinkedIn-profil, behandler vi dit bruger-ID, profil-link, navn, email-adresse og adgangs-chip. Vi har ikke wi-fi i alle vores butikker.
- Hvis du vælger at bruge vores 3D-kropsscanner (tilgængelig i et begrænset antal butikker): du skal oprette en konto for at modtage dine resultater på e-mail. For at registrere dig skal vi bruge følgende oplysninger: navn, e-mail-adresse, adgangskode, telefonnummer, vægt, højde og køn. Disse oplysninger vil ikke blive gemt.
- Sendere: hvis du har hentet vores app, givet tilladelse til at dele din placering, og hvis du har sat din bluetooth til, kan vi se, hvorvidt og hvornår du har besøgt os.
- Hvis du er medlem: aktuelle Passion Points og kreditbalance.
- Du kan finde mere information om de persondata, vi indsamler og bruger i forbindelse med dit medlemskab og din My Hunkemöller-konto, i afsnittet hvis du bliver medlem (i butikker eller online) af Hunkemöller.
2.4.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Når du besøger eller handler i vores shop, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- At yde kundeservice og på passende vis håndtere og reagere på produkter, du ønsker at afhente, returnere, samt behandle godtgørelse af dine betalinger og dine spørgsmål, anmodninger, feedback eller klager.
- At sikre vores butik, sikre vores medarbejderes og kunders sikkerhed og modvirke, begrænse og håndtere hændelser.
- Hvis du har givet samtykke til at modtage annoncemeddelelser via e-mail eller andre kommunikationskanaler og sende sådanne annoncemeddelelser til dig.
- Hvis du bruger en kropsscanner til at give dig mulighed for at tage dine egne mål og, hvis du ønsker det, printe eller sende målene via e-mail til dig selv og kun dig selv.
- • At analysere besøg, afhentning, køb og returneringer i vores butikker til at forbedre og optimere vores produkter, ydelser og markedsføring på et samlet grundlag.
- At modvirke, undersøge, håndtere eller anmelde tyveri.
- At efterleve retlige forpligtelser, en retskendelse eller til at udøve eller forsvare retlige krav.
- Du kan finde information om formålene med at behandle dine persondata i forbindelse med dit medlemskab eller din My Hunkemöller-konto i afsnittene hvis du bliver medlem (i butikker eller online) af Hunkemöller.
2.4.3 Retligt grundlag for behandling af dine persondata
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata i forbindelse med dine besøg i vores butikker:
- Samtykke
- Hvis du har givet samtykke, vil vi bruge dine kontaktoplysninger til at sende annoncemeddelelser til dig eller vise dig relevante reklamer på de sociale medieplatforme, du bruger såsom Facebook og Instagram.
- Hvis du ønsker det, kan du bruge kropsscanneren til at tage dine egne mål og printe dem ud eller maile målene fra kropsscanneren til dig selv. Disse e-mails slettes med det samme, så snart du har brugt eller printet eller sendt e-mail med målene.
Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke til modtagelse af annoncemeddelelser nederst på hvert nyhedsbrev, som du modtager, eller ved at kontakte os, eller du kan gå ind under dine profiloplysninger, hvis du har en My Hunkemöller-konto. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, vil det ikke få indflydelse på lovligheden af vores brug af dine persondata inden din tilbagetrækning.
- Opfyldelse af kontrakten med dig
- Vi behandler også dine persondata til at indgå og opfylde kontrakten med dig, når vi håndterer dine køb, herunder afhentninger i butikker eller tilbageleveringer.
- Retlig forpligtelse
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at overholde en af vores retlige forpligtelser.
- Hvis du vil gøre krav på refusion af momsen på dit køb, skal vi behandle dine persondata til dette formål.
- Vi er også pålagt at tilbageholde kvitteringer og refunderinger for at kunne leve op til forpligtelser over for skattemyndighederne om minimumsopbevaring.
- Vi kan også blive pålagt at behandle eller videregive dine persondata på baggrund af en retskendelse eller en instruks fra en kompetent statslig myndighed.
- Legitime interesser
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser:
- Hos Hunkemöller vil vi gerne lære vores kunder at kende, deres præferencer, interesser og de ting, de måske synes om. Det gør det muligt for vores medarbejdere at rådgive dig bedre og komme med mere relevante forslag og anbefalinger til dig, hvilket øger kundetilfredsheden.
- Evaluere og forbedre kvaliteten af vores produkter og services, herunder udvikling af nye produkter og services for at forbedre vores forretning.
- Om onze onderneming, collega's en klanten te beschermen tegen onwettige activiteiten en hun veiligheid te waarborgen door beveiligingsmaatregelen te implementeren.
2.4.4 Hvordan indhenter vi dine persondata?
Vi indhenter dine persondata direkte, hvis du besøger vores butik, kobler dig på vores wi-fi, køber, afhenter eller returnerer produkter, indløser Passion Points eller kreditter som medlem, bruger en kropsscanner, eller når du stiller spørgsmål eller sender anmodninger.
2.4.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt i henhold til formålet med databehandlingen.
Krypterede betalingsoplysninger opbevares i 3 måneder og kun lokalt i vores kasseapparater. I forhold til afhentning (klik & hent) af online-ordrer og returneringer: vores butikspersonale har adgang til dine persondata i returneringsperioden eller i den afhentningsperiode, der vedrører din ordre. Efter denne periode kan vores butikspersonale ikke længere se ordren. Underskrevne afhentningsblanketter opbevares i 6 måneder.
Vi beholder brugsoplysninger om vores wi-fi i butikker i 4 år. Overvågningskameraoptagelser opbevares i 10 dage og slettes herefter. Senderplaceringsdata opbevares i maksimum 2 år for at sammenligne annoncekampagner med det forudgående år. Kropsscannerdata gemmes ikke og bruges udelukende til at sende dig dine oplysninger.
2.5 Hvis du deltager i begivenheder eller konkurrencer, der afholdes af Hunkemöller
Vi elsker at gøre noget ekstra for vores kunder og give dig mulighed for at nyde shoppingbegivenheder, deltage i konkurrencer for at få adgang til eksklusive begivenheder og vinde flotte præmier. Hvis du deltager i en begivenhed, en lodtrækning eller en konkurrence, vi arrangerer for vores kunder, finder vi det vigtigt at beskytte dit privatliv og kun indsamle de oplysninger, der er nødvendige for at deltage i begivenheden, lodtrækningen eller konkurrencen og udlevere din præmie, hvis du vinder en præmie i en lodtrækning. Vi har forskellige vinderkonkurrencer og lodtrækninger på vores sociale mediekanaler og blog via appen, og hvis du anmelder eller tester vores produkter. Specifikke yderligere vilkår og betingelser gælder for hver lodtrækning eller konkurrence. Læs sådanne supplerende vilkår og betingelser for mere information om reglerne for, hvordan du kan deltage og vinde. Du skal være mindst 16 år eller derover for at kunne deltage i begivenheder, private lodtrækninger og konkurrencer.
2.5.1 Hvilke personlige oplysninger indsamler vi?
Hvis du deler dine opslag på sociale medier med os eller uploader dit foto eller video på vores hjemmeside, bruger vi følgende persondata om dig:
- (Fulde) Navn
- Fødselsdato
- E-mail-adresse
- Hjemmeadresse
- Medlemskortnummer
2.5.2 Hvorfor indsamler vi disse personlige oplysninger?
Hvis du deltager i vores arrangementer, lodtrækninger eller konkurrencer, anvender vi dine personlige oplysninger til følgende formål:
- · Til at give dig mulighed for og kontrollere, om du er berettiget til at deltage i et arrangement, en lodtrækning eller konkurrence. Til at kommunikere med dig om din deltagelse i vores arrangementer, lodtrækninger og konkurrencer.
- Til at udlevere din præmie til dig, hvis du vinder.
- Til samlet at analysere og evaluere deltagelsen i begivenheder, lodtrækninger og konkurrencer og forbedre dem, så vores kunder nyder sådanne begivenheder, lodtrækninger og konkurrencer endnu mere. Vi bruger ikke dine personlige oplysninger, der er opnået i forbindelse med begivenheder, lodtrækninger eller konkurrencer til andre formål, herunder ikke til at berige andre personlige oplysninger indsamlet fra dig.
2.5.3 Juridisk grundlag for brug og behandling af dine personlige oplysninger
Vi behandler kun dine personlige oplysninger, hvis dette er tilladt i henhold til en af de juridiske grunde til behandling. Vi baserer os på en af følgende juridiske grunde til behandling af dine personlige oplysninger:
- Udarbejdelse af en kontrakt med dig
- o Hvis du deltager i en begivenhed, lodtrækning eller konkurrence, behandler vi dine personlige oplysninger for at indgå og opfylde en kontrakt med dig, navnlig for at give dig mulighed for at deltage i begivenheden, lodtrækningen eller konkurrencen og give dig en mulighed for at vinde, afgøre om du har vundet og udlevere den gevinst, du har vundet. Hvis du ikke oplyser de påkrævede personlige oplysninger, kan du ikke deltage i begivenheder, lodtrækninger eller konkurrencer og vinde præmier.
2.5.4 Hvordan indsamler vi dine personlige oplysninger?
Vi får dine personlige oplysninger direkte fra dig, når du deltager i en begivenhed, en lodtrækning eller vinder en konkurrence.
2.5.5 Hvor længe gemmer vi dine personlige oplysninger?
Vi opbevarer ikke dine personlige oplysninger længere end nødvendigt i forhold til det formål, hvortil oplysningerne behandles, dog højst 2 måneder efter afslutningen af begivenheden, lodtrækningen eller konkurrencen, du deltog i.
2.6 Hvis du er eller arbejder for en leverandør eller forretningspartner
Vi arbejder sammen med flere leverandører og forretningspartnere. Som leverandør eller forretningspartner med din egen virksomhed som eneindehaver eller som en person, der arbejder for en af vores leverandører eller forretningspartnere, behandler vi begrænsede personlige oplysninger, når du som repræsentant eller kontaktperson for vores leverandør eller forretningspartner indgår en aftale med os, handler eller leverer tjenester til os eller besøger vores lokaler.
2.6.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Vi behandler følgende personlige oplysninger:
- (Fulde) Navn li>Title og funktion
- Virksomhedsnavn og andre oplysninger om den leverandør eller forretningspartner, du repræsenterer
- Arbejdsadresse
- Signatur (hvis relevant)
- Hvis du besøgte et af vores lokaler: dato og tidspunkt for dit besøg og CCTV-optagelser af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis du besøger vores lager, kan vi også kontrollere for tyveri.
2.6. 2.6.2 Hvorfor indsamler vi disse personlige oplysninger?
Vi anvender dine personlige oplysninger til følgende formål:
- · Til at indgå, administrere og udføre en aftale med den leverandør eller forretningspartner, du repræsenterer, herunder fakturering og opkrævning.
- · Til at udvikle og administrere vores forhold til den leverandør eller forretningspartner, du repræsenterer.
- Til håndtering af tvister og revision..
- Til at beskytte os mod, efterforske og håndtere svindel, tyveri, brud på fortrolighed, overtrædelser af arbejdsbetingelser fra producenter eller andre overtrædelser, herunder overtrædelser af vores adfærdskodeks for vores leverandører og forretningspartnere. Klik her for at se vores adfærdskodeks.
- · Til at overholde en juridisk forpligtelse, en retskendelse eller at udøve eller forsvare juridiske krav.
2.6.3 2.6.3 Juridisk grundlag for brug og behandling af dine personlige oplysninger
Vi behandler kun dine personlige oplysninger, hvis dette er tilladt i henhold til en af de juridiske grunde til behandling. Vi baserer os på en af følgende juridiske grunde til behandling af dine personlige oplysninger:
- Samtykke
- Vi behandler dine persondata, hvis du har givet os dit samtykke til at deltage i undersøgelsen.
- Hvis du giver dit samtykke dertil, vil vi også bruge den undersøgelse, du har udfyldt, til at berige din My Hunkemöller-profil og gøre vores kommunikation endnu mere relevant for dig.
Du kan tilbagetrække dit samtykke til som medlem at modtage anmodninger om deltagelse i kundetilfredshedsundersøgelser eller at bruge dine oplysninger, som vi har indhentet i de pågældende kundetilfredshedsundersøgelser, som du har deltaget i, nederst i den e-mail, du har modtaget eller ved at kontakte os. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, vil det ikke få indflydelse på lovligheden af vores brug af dine persondata inden din tilbagetrækning
- Legitime interesser
Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser:
- Hos Hunkemöller vil vi gerne lære vores kunder at kende, deres præferencer, interesser og ting, de måske synes om. Det gør det muligt for os at rådgive dig bedre og komme med mere relevante forslag og anbefalinger til dig, hvilket øger kundetilfredsheden
- Evaluere og forbedre kvaliteten af vores produkter og services, herunder udvikling af nye produkter og services for at forbedre vores forretning.
2.6.4 2.6.4 Hvordan indsamlede vi dine personlige oplysninger?
Vi indhenter dine personlige data direkte fra dig, fra den leverandør eller forretningspartner, du repræsenterer, eller fra officielle handelsregistre.
2.6.5 Hvor længe gemmer vi dine personlige oplysninger?
Vi opbevarer ikke dine personlige oplysninger længere end nødvendigt i forhold til det formål, hvortil oplysningerne behandles. Vi opbevarer CCTV-optagelser i 10 dage og besøgsinformation i 2 måneder, og vi opbevarer aftaler, så længe aftalen er gyldig.
2.7 Hvis du deltager i events eller konkurrencer arrangeret af Hunkemöller
Vi elsker at gøre noget ekstra for vores kunder og give dig mulighed for at deltage i shopping-events og konkurrencer om at få adgang til eksklusive events og få chancen for at vinde flotte præmier. Hvis du deltager i et event, en lodtrækning eller en konkurrence, som vi arrangerer for vores kunder, er det vigtigt for os at beskytte dine persondata og indsamle de oplysninger, som er nødvendige for at deltage i det pågældende event, den pågældende lodtrækning eller konkurrence og give dig præmien, hvis du vinder en lodtrækning eller konkurrence. Vi har forskellige konkurrencer og lodtrækninger via vores sociale mediekanaler og på bloggen, via app'en, samt hvis du anmelder eller tester vores produkter. Særskilte vilkår og betingelser er gældende for hver lodtrækning eller konkurrence. Du kan med fordel læse de særskilte vilkår og betingelser, hvis du vil finde flere oplysninger om regler for, hvordan du kan deltage og vinde. Man skal minimum være 16 år gammel for at kunne deltage i events og private lodtrækninger og konkurrencer.
2.7.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Hvis du deltager i vores events, lodtrækninger eller konkurrencer, behandler vi følgende persondata:
- (Fuldt) Navn
- E-mail-adresse
- Bopælsadresse
- Medlemskortnummer (hvis relevant)
2.7.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Hvis du deltager i vores events, lodtrækninger eller konkurrencer, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- Give dig mulighed for at se, om du er kvalificeret til at deltage i et givent event, en given lodtrækning eller konkurrence. At kommunikere med dig om, hvordan du deltager i vores events, lodtrækninger og konkurrencer.
- Give dig præmien, hvis du vinder.
- Analysere og evaluere, på et generelt samlet niveau, deltagelsen i events, lodtrækninger og konkurrencer og forbedre dem, så vores kunder kan drage endnu mere fordel af sådanne events, lodtrækninger og konkurrencer. Vi bruger ikke dine persondata, som er indhentet i forbindelse med events, lodtrækninger eller konkurrencer til andre formål, ej heller til at forfine andre persondata, vi har indsamlet fra dig.
2.7.3 Retligt grundlag forbehandling af dine persondata
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata:
- Opfyldelse af kontrakten med dig
- Hvis du deltager i et event, en lodtrækning eller en konkurrence, behandler vi dine persondata med henblik på at indgå og gennemføre kontrakten med dig, hovedsageligt for give dig mulighed for at deltage i det pågældende event, den pågældende lodtrækning eller konkurrence og give dig muligheden for at vinde, finde ud af om du har vundet og give dig den præmie, du eventuelt har vundet. Hvis du ikke opgiver de nødvendige persondata, vil du ikke kunde deltage i events, lodtrækninger eller konkurrencer og vinde præmier.
- Legitime interesser
- Vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at varetage vores legitime interesser:
- Hos Hunkemöller kan vi godt lide at give vores værdsatte kunder spændende ekstra overraskelser. Derfor analyserer vi, hvor succesrige vores events, lodtrækninger og konkurrencer har været ved at se på antal, typer og demografiske træk ved deltagerne samt deres engagement. Med det kan vi forbedre vores events, lodtrækninger og konkurrencer og øge kundetilfredsheden.
2.7.4 Hvordan har vi indhentet dine persondata?
Vi får persondata direkte fra dig, når du tilmelder dig et event, en lodtrækning eller vinder en konkurrence.
2.7.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt med i henhold til formålet med databehandlingen, og vi opbevarer dem i maksimum på 2 år regnet fra afslutningen på det pågældende event, den pågældende lodtrækning eller konkurrence, som du har deltaget i.
2.8 Hvis du er eller arbejder for en leverandør eller samarbejdspartner
Vi samarbejder med flere forskellige leverandører og samarbejdspartnere. Som leverandør eller samarbejdspartner med din egen selvstændige virksomhed, eller som en person der arbejder for en af vores leverandører eller samarbejdspartnere behandler vi persondata i et begrænset omfang, når du som repræsentant eller kontaktperson for vores leverandør eller samarbejdspartner indgår en aftale med os, handler med os eller leverer ydelser til os, eller hvis du besøger vores lokaler.
2.8.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Vi behandler følgende persondata:
- (Fuldt) Navn
- Titel og funktion
- Virksomhedens navn og andre oplysninger om den leverandør eller samarbejdspartner, du repræsenterer
- Firmaadresse
- Underskrift (hvis relevant)
- Hvis du besøger vores lokaler: data og tidspunkt for dit besøg og overvågningskameraoptagelser af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis du besøger vores lager, kan det også være, at vi tjekker for tyveri
2.8.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Når du bliver medlem, bruger vi dine persondata til følgende formål:
- At indgå, forvalte og gennemføre en aftale med den leverandør eller samarbejdspartner, du repræsenterer, herunder fakturering og indsamlinger.
- At udvikle og opretholde vores forhold til den leverandør eller samarbejdspartner, du repræsenterer
- Håndtering af tvister og revision
- At beskytte os mod, undersøge og håndtere svig, tyveri, brud på fortrolighed, producenters overtrædelse af arbejdsmiljøregler eller andre forseelser, herunder brud på vores adfærdskodeks for leverandører og samarbejdspartnere. Klik her for at se vores adfærdskodeks.
- At efterleve retlige forpligtelser, en retskendelse eller til at udøve eller forsvare retlige krav.
2.8.3 Retligt grundlag for behandling af dine persondata
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata:
- Opfyldelse af kontrakten med dig
- Hvis du er selvstændig erhvervsdrivende, behandler vi også dine persondata til at indgå og gennemføre kontrakten med dig. Hvis du ikke giver dine persondata og underskriver aftalen de steder, hvor det er nødvendigt, er det ikke muligt at indgå en aftale.
- Retlig forpligtelse:
vi behandler dine persondata, hvis det er nødvendigt for at overholde en af vores retlige forpligtelser
- Vi kan være pålagt at behandle dine oplysninger for at kunne leve op til regnskabskrav og minimumsopbevaringsperioder over for skattemyndighederne.
- Vi har også en legitim interesse i at beskytte vores kunders og ansattes interesser og sikkerhed, foruden vores virksomhedsaktiver.
2.8.4 Hvordan indhenter vi dine persondata?
Vi indhenter dine persondata direkte fra dig, fra den leverandør eller samarbejdspartner, du repræsenterer, eller fra officielle handelsregistre.
2.8.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt i henhold til formålet med databehandlingen. Vi opbevarer overvågningskameraoptagelser i 10 dage og oplysninger om besøgende i 2 måneder, og vi bevarer aftaledokumenter, så længe aftalen er gyldig.
2.9 Hvis du kontakter vores kundeservice
Du kan kontakte vores kundeservice gennem forskellige kanaler, herunder gennem et telefonopkald, e-mail eller chat (f.eks. WhatsApp eller andre sociale medier). Hvis du kontakter vores kundeservice via e-mail, kan du blive inviteret til at udfylde en undersøgelse vedrørende din oplevelse med vores kundeservice. Dine svar vil kun blive brugt til at forbedre vores kundeservice.
2.9.1 Hvilke persondata indsamler vi?
Vi behandler følgende persondata:
- Stemmeoptagelse af kontakt (hvis du kontakte kundeservice via et telefonopkald)
- Kopi af korrespondance (hvis du kontakter kundeservice via e-mail eller chat)
- Dato for korrespondance
- Sted for korrespondance
- Årsag til korrespondance
- Løsning på korrespondance
- Løsningsdato for korrespondance
- Navn og kontaktoplysninger
- Feedback til undersøgelsen vedrørende din oplevelse med vores kundeservice
2.9.2 Hvorfor indsamler vi disse persondata?
Vi bruger dine persondata til følgende formål:
- Til at give dig kundesupport
- Til at behandle din anmodning/spørgsmål
- Til at oplære vores kundeservicemedarbejdere
- Til at forbedre vores tjenester
- At sende dig en undersøgelse vedrørende din oplevelse med vores kundeservice
2.9.3 Retligt grundlag for behandling af dine persondata.
Vi behandler kun dine persondata, hvis det er tilladt ifølge et af de retlige grundlag. Vi beror på et af følgende retlige grundlag til behandling af dine persondata:
- Udførelse af en kontrakt med dig: Vi behandler dine persondata for at levere kundeservice til dig og besvare de spørgsmål, du har stillet.
- Legitime interesser: Vi behandler dine persondata som nødvendigt for at opnå vores legitime interesser: Hos Hunkemöller vil vi gerne kende vores kunder, deres præference, interesser og ting, som de muligvis vil elske. Dette giver vores samarbejde mulighed for at rådgive dig bedre og give mere relevante forslag og anbefalinger til dig, hvilket øger kundetilfredsheden. Evaluering og forbedring af kvaliteten af vores produkter og tjenester, herunder udvikling af nye produkter og tjenester, for at forbedre vores forretning.
2.9.4 Hvordan indhenter vi dine persondata?
Vi indhenter dine persondata direkte fra dig, når du kontakter vores kundeservice gennem forskellige kanaler, f.eks. et telefonopkald, via e-mail eller chat (f.eks. på sociale medier), eller når du udfylder undersøgelsen vedrørende din oplevelse med vores kundeservice.
2.9.5 Hvor længe opbevarer vi dine persondata?
Vi opbevarer ikke dine persondata længere end nødvendigt i forhold til de formål, som dataene behandles for. Hvis du kontakter vores kundeservice via et telefonopkald, gemmes stemmeoptagelse af dette opkald muligvis i 60 dage til oplærings- og tjenesteforbedringsformål. Hvis du kontakter vores kundeservice via e-mail eller chat (f.eks. gennem sociale medier), gemmes en kopi af denne korrespondance muligvis i 90 dage til oplærings- og tjenesteforbedringsformål. Bemærk, at visse sociale medieplatforme befinder sig uden for EU og muligvis opbevarer kopier af korrespondancen lokalt. Hvis du udfylder spørgeskemaet vedr. din oplevelse hos kundeservice, vil dit svar blive gemt i et år. Efter udløb af opbevaringsperioderne anonymiseret oplysninger om kundeservicesagen, og vi gemmer kun metadata (herunder datoen for korrespondancen, årsagen til korrespondancen og kontaktoplysningerne) i vores kunderegistre for at kunne levere en bedre service til dig, hvis du kontakte os om et lignende forhold i fremtiden.
3 HVEM HAR ADGANG TIL DINE PERSONDATA?
Dine persondata kan blive indsamlet af, delt med og behandlet af en hvilken som helst ansat i Hunkemöllerkoncernen, hvilket også gælder vores lokale datterselskab i dit land med henblik på lokale events, fremstød og meddelelser, når du besøger eller handler i din lokale butik eller i webshoppen, i forbindelse med håndtering af dine spørgsmål eller anmodninger samt til efterlevelse af gældende lokale love og regler. Vi har implementeret hensigtsmæssige aftaler og interne regler i koncernen for at sikre beskyttelse af dine persondata. Dine oplysninger vil blive behandlet af personer, der arbejder for og på vegne af os, og de har kun adgang til de oplysninger, de har behov for, og udelukkende med de formål, som er specificeret i denne erklæring om databeskyttelse.
Vi bruger tredjepartsleverandører til at håndtere og levere håndtering af kunderelationer (CRM), annoncekampagner via e-mail, online-reklamer, kundeanalyser (såsom Selligent og Google Analytics), kundetilfredshedsundersøgelser (The Choice), upload og deling af dine opslag på sociale medier eller andet indhold (Flowbox), gennemførelse af ordrer, levering, tilbagelevering, refunderinger, leverandører af betalingsydelser som håndterer din betaling (såsom Adyen N.V.), og IT-ydelser. I forbindelse med levering af disse ydelser vil dine persondata, hvis det er relevant, blive behandlet af tredjepartsleverandøren på vegne af os. Når vi modtager ydelser fra en sådan tredjepartsleverandør, som behandler dine persondata på vegne af os, og som agerer databehandler, så har vi skriftlige aftaler om databehandling i overensstemmelse med de gældende databeskyttelseslovgivninger, som har til hensigt at sikre en sikker behandling af dine persondata og sikre overholdelse af internationale restriktioner på dataoverførsel.
Hvis du har valgt at bruge Klarnas ydelser, når du bestiller online og vælger muligheden for at betale for dine online-ordrer, efter de bestilte varer er leveret til dig, skal vi give dine persondata til dem. Vi har ingen kontrol over, hvordan disse parter behandler dine persondata, ej heller hvad de lægger til grund for at vurdere din kreditværdighed eller kontrollere for svigagtig adfærd. Se venligst Klarnas erklæring om databeskyttelse, hvis du vil vide, hvordan de behandler dine persondata.
Afhængig af dine valg så kan dine persondata også blive delt på sociale medier såsom Facebook og Instagram. Hunkemöller har ingen kontrol over disse sociale mediers praksis i forhold til privathed. Læs omhyggeligt deres erklæring om databeskyttelse, hvis du vil vide mere om, hvordan de behandler dine persondata. Når du deler indhold på sociale medier, som bliver vist af os med dit samtykke, vil dit indhold blive offentligt tilgængeligt, og tredjeparter vil kunne dele dit indhold eller bruge det uden vores vidende eller godkendelse. Hunkemöller er hverken i stand til eller har ansvar for behandling af eller fjernelse af indhold, som er blevet indhentet eller delt af disse tredjeparter. Du kan kontakte disse tredjeparter direkte og anmode dem om at fjerne dit indhold.
Annoncer og tilbud
For at være mere effektive i vores online markedsføringskommunikation samarbejder vi med forskellige sociale medieudbydere, søgemaskiner og reklamenetværk ("Annonceringspartnere"). Afhængigt af dine cookievalg kan dine personlige data blive delt med sociale medieudbydere såsom Facebook og Instagram og med Google til onlineannonceringsnetværk.
Annonceringspartnere bruger oplysninger leveret af os og indsamlet gennem cookies og andre teknologier til at forudsige dine præferencer og interesser, og tage dette i betragtning, når de vælger annoncer til de annoncepladser, der tilbydes gennem deres online annonceringsnetværk. Dette er en praksis kendt som "retargeting". Annonceringspartnere bruger cookies og lignende teknologier til at spore din brug af vores websteder og tjenester ved at bruge data, der er gemt på din enhed eller i apps. Læs mere om cookies og andre sporingsteknologier i vores Cookiepolitik.
For at vælge det indhold, der passer til dine interesser, kan vi bruge oplysninger, vi har fået fra dig, da du tilmeldte dig vores nyhedsbrev eller oprettede en konto, tilmeldte dig eller foretog et køb hos os. Vi kan dele disse oplysninger, såsom en krypteret e-mailadresse, med tredjeparter såsom Facebook og Google, med det formål at vise dig relevante annoncer på tredjeparters websteder og i apps. For at kunne gøre dette, sammenlignes dine data med den pågældende tredjeparts database. Når et match er fundet, vil du se salgsfremmende og relevant indhold i dit feed eller din søgemaskine. Hvis der ikke findes noget match, slettes dine data på sikker vis.
Hvis du ikke ønsker, at vi deler dine data med tredjeparter til dette formål, kan du til enhver tid trække dit samtykke til markedsføring tilbage. Det kan gøres via Cookie-indstillingerne under "Om os", nederst på siden.
Men for at vise dig, hvad der passer til dine interesser, bruger vi dine interaktioner sammen med personlige oplysninger, som du har indtastet til os på vores side. For at vise dig relevant indhold på eksterne websteder deler vi disse oplysninger og en kundereference, såsom en krypteret e-mailadresse, med tredjeparter, såsom reklameplatforme og sociale netværk . Vi bruger disse cookies til at forbedre flere Google-tjenester såsom Google Analytics.
4 HVORDAN OVERFØRER VI DINE PERSONDATA UDENFOR EØS?
Behandling af dine persondata kan indebære videregivelse af dine persondata inden for Hunkemöllerkoncernen eller til tredjepartsleverandører, som befinder sig uden for det Europæiske Økonomiske Samarbejde (EØS). Hvor det er relevant, har vi truffet de fornødne sikkerhedsforanstaltninger for videregivelse af dine persondata til et land udenfor EØS, hvis det pågældende land ikke kan garantere et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau i henhold til de gældende databeskyttelseslove, herunder ved at indgå standardkontraktbestemmelser, som er godkendt af Europa-Kommissionen til beskyttelse af dine persondata. Du kan kontakte os, hvis du gerne vil modtage information om de tiltag, vi har foretaget til at sikre dine persondata.
5 HVORDAN BESKYTTER VI DINE PERSONDATA?
Vi er fast besluttet på at sikre, at dine persondata opbevares sikkert. Med henblik på at forhindre tab eller uautoriseret adgang, offentliggørelse eller ændringer har vi iværksat passende fysiske, tekniske og organisatoriske tiltag til at sikre de persondata, vi indsamler og behandler. Alle vores ansatte og tredjepartsleverandører, der fungerer som databehandlere for os (dvs. dem der behandler dine persondata på vores vegne), som har adgang til, og som kan sættes i forbindelse med behandlingen af persondata, er forpligtede til at respektere fortroligheden af dine persondata.
6 Hvordan kan du få adgang til og opdatere dine personlige oplysninger og udøve dine rettigheder som registreret person?
Hvis du har kundeservicerelaterede spørgsmål eller anmodninger, eksempelvis i forhold til din ordre i vores webshop, bedes du kontakte vores kundeserviceafdeling via kontaktoplysningerne her.
Som registreret har du visse rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine persondata:
- · Din ret til adgang: Hvis du spørger os, vil vi bekræfte, om vi behandler dine personlige oplysninger, og i givet fald give dig en kopi af disse personlige oplysninger (sammen med visse andre detaljer).
- Din ret til at rette dine personlige oplysninger: Hvis du mener, at de personlige oplysninger, vi har om dig, er forkerte eller ufuldstændige, kan du bede os om at rette dem. Hvis du har en My Hunkemöller-konto eller bruger vores app, kan du også opdatere dine personlige oplysninger via din My Hunkemöller-konto eller via vores app. <
- Hvis vi har delt dine persondata med andre, vil vi informere dem om ændringerne i det omfang, det er muligt. Hvis du beder os om det, og i det omfang det er muligt og lovligt, vil vi også fortælle dig, hvem vi har delt dine persondata med, så du kan kontakte dem direkte.
- · Din ret til at få slettet dine personlige oplysninger.
- Du kan bede os om at slette eller fjerne dine personlige oplysninger under visse omstændigheder. Hvis vi har delt dine personlige oplysninger med andre, fortæller vi dem om sletningen, hvor det er muligt. Hvis du spørger os, vil vi, hvor det er muligt og lovligt for os at gøre det, også fortælle dig, hvem vi har delt dine personlige oplysninger med, så du kan kontakte dem direkte.
- • Din ret til dataportabilitet: Under visse omstændigheder har du ret til at få udleveret persondata, som du har opgivet til os (i et struktureret og almindeligt anvendt og maskinlæsbart format) og genbruge det andetsteds eller bede os overføre dem til en tredjepart efter dit valg. Hvis denne tredjepart ikke er i stand til at modtage disse data, vil vi sende dem direkte til dig
- Din ret til indsigelse: Du kan bede os om at stoppe behandlingen af dine persondata, hvilket vi så vil gøre, hvis vi beror på din egen eller en andens legitime interesser i at behandle dine persondata, medmindre vi kan fremvise et overbevisende retligt grundlag for behandlingen.
- Dine rettigheder i forhold til automatisk beslutningstagning, herunder profilering: Du har ret til ikke at være genstand for afgørelser, der ene og alene er baseret på automatisk databehandling, herunder profilering, hvis det udløser en juridisk effekt eller på lignende måde berør dig, medmindre en sådan behandling er nødvendig for at indgå eller gennemføre en kontrakt mellem dig og os, som for eksempelvis kreditgennemgang ved vores samarbejdspartnere i Klarna. Du har altid ret til at give udtryk for dine synspunkter og bestride en automatiseret beslutning.
- Din ret til at trække dit samtykke tilbage: Hvis vi beror på dit samtykke som retsgrundlag for at behandle dine persondata, har du ret til at trække det samtykke tilbage på et hvilket som helst tidspunkt. Dette vil ikke påvirke lovligheden af vores brug af dine persondata inden din tilbagetrækning.
- Din ret til at indgive klage til tilsynsmyndighederne: Hvis du er bekymret over, hvordan vi har håndteret dine persondata, kan du indgive en klage til din lokale tilsynsmyndighed.
Du kan sende os en forespørgsel via nedenstående kontaktoplysningerne. Hvis du er medlem, bedes du angive dit medlemskortnummer. Vær opmærksom på, at ID-dokumentation kan være påkrævet, afhængig af dit spørgsmål eller din anmodning. Vi behandler dine spørgsmål og anmodninger omhyggeligt og i overensstemmelse med gældende databeskyttelsesregler. Hvis du anmoder om oplysninger om din konto eller anmoder om at blive slettet, beholder vi disse anmodninger med henblik på at sikre, at der følges op på dem i tide. Disse oplysninger vil blive slettet 6 måneder, efter at anmodningen er imødekommet.
Hvis du stadig mener, at vi ikke har håndteret din anmodning tilfredsstillende, eller hvis du vil klage, bedes du kontakte vores registeransvarlige på privacy@hunkemoller.com.
7 VORES KONTAKTOPLYSNINGER
Kontakt os, hvis du har spørgsmål:
Kontakt vores hovedkontor, den væsentligste registeransvarlige med ansvar for håndtering af dine persondata, sammen med dets datterselskaber:
Hunkemöller B.V.
Liebergerweg 28
1221 JS Hilversum
Postbus 386, 1200 AJ Hilversum, The Netherlands
Telefonnummer 80 25 12 86
E-mail-adresse: customerservice@hunkemoller.com
Danmark: Hunkemöller Danmark A/S, Klampenborgvej 232, 2., DK-2800 Kgs. Lyngby
Registeransvarlig Du kan også kontakte vores (lokale) registeransvarlige på privacy@hunkemoller.com